HiFi2you Banner11

Membranole og især Kaj !!

2 måneder 2 uger siden - 2 måneder 2 uger siden #17153 af Elektrofix

• Senior bruger
  • Senior bruger

• Tak modtaget: 1

• Køn: Ukendt
  • Fødselsdag: Ukendt
  • Besvaret af Elektrofix på emne Membranole og især Kaj !!
    "elektronisk" delefilter, dvs. enten omsat til noget DSP'agtigt, eller bare et højimpedant filrerværk mellem forstærker kredsløb...?

Den lige vej må være at en given højttalerenhed er korrigeret til den boks den er monteret i, og heraf følgende korrektion, før delefilter sjov, enten noget DSP basseret noget, eller noget det er bygget til de reelle drift betingelser. Man kan korrigere og kompencre for virkelighedens fysiske naturlove med meget billigt software...
    Vi lyttes ved.....;-) -

edit: stavefejl.....
    Sidste redigering: 2 måneder 2 uger siden ved Elektrofix. Begrundelse: stavefejl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 2 uger siden #17154 af Thomas

• Platin bruger
    • Platin bruger

• Tak modtaget: 131

• Køn: Mand
  • Fødselsdag: 19 Nov 1970
  • Besvaret af Thomas på emne Membranole og især Kaj !!
    Man kan sikkert gøre det på mange måder, jeg synes jeg har fundet en udmærket måde at gøre det på.

Enheder der er impedanslineære i det område de skal bruges i (og lidt til, i hver ende) (Faktisk lige som en streg)
    Frekvens og faselineær output en lille meters penge fra højttaleren med gating
    Og til sidst smårettelser i lyttepositionen.

Men billigt, ja - 5000,- for aktivt filter, korrektion med FIR og forforstærker i et

- - - - - - - - - -
    BEVISER ER VEL DET ENESTE DER BEVISER NOGET !

2 måneder 2 uger siden - 2 måneder 2 uger siden #17155 af Thomas

• Platin bruger
    • Platin bruger

- - - - -

Når man nu ser på de 2 kurver og det åbenbart er et problem at der ved måling skæres ved ca 20 khz eller lignende, så må man næsten antage at pladespilleren helt automatisk er bedre end CD, da der også cuttes ved omtrent samme frekvens ved CD, hvor der ved pladespiller først cuttes langt højere oppe.

Selvom ingen kan høre et kvæk af det der sker i den gule firkant

- - - - - - - - - -
    Sidste redigering: 2 måneder 2 uger siden ved Thomas.

2 måneder 1 uge siden #17174 af Thomas

• Platin bruger
    • Platin bruger

Måske er det ved at være tid til at uploade en (stor) folder med al Kajs skriveri om mig og Hifi2you på hans egen side/klumme og linke til den her på siden, så alle kan se årsagen til den store omtale af Kaj.

Men jo jo, Hifi2you skal skam nok køre videre på den ene eller anden måde ;-)

- - - - - - - - - -

1 måned 1 uge siden - 1 måned 6 dage siden #17220 af Thomas

• Platin bruger
    • Platin bruger

Der tegner sig snart et klart billede af hvad Kaj er for én.
    En tråd på hifi4all hvor Kaj naturligvis har verdens bedste rum mht efterklang og støjgulv, der tvivler en bruger på hans påstand om et støjgulv på 15 db.
    Straks efter vil Kaj ikke være med mere, han overlader debatten til de andre 
    Det jeg har set for længe siden går måske op for flere inden så længe. Kaj tåler ingen modstand, han tåler ikke at man tvivler på hans ord. 
    Kaj skal stryges med hårene ellers går det helt galt !

Kan Kaj hjælpe en person og derefter blive takket/rost, så er alt i skønneste orden, men går man den mindste smule imod Kaj og hans hjemmeside/klumme eller nogle af hans skriverier, så bliver mælken lynhurtig sur.
    Der eksisterer ingen en mellemting overhovedet. Kaj vil have ret uanset hvad og kan han ikke få det, så er du fjenden.
    Kajs barbapapa højttalere var noget af det bedste og der manglede ikke ord mht hvilken fremragende lyd, detaljer og dynamik han havde. Indtil han fik et sæt Jamo s606 (som man kan købe i DBA for 1000,- sættet) så var de pludselig ikke så gode mere.
    Med de "nye store" højttalere har Kaj fået en lyd som de færreste kan opnå, fordi han har hele 550 watt til rådighed og et af verdens bedste rum at spille i.

Hvis dette lyder for godt til at være sandt, så har i samme mening som mig 

Senere vil jeg uploade al det negative Kaj skrev om mig og siden her på hans egen hjemmeside/klumme og det er ikke så lidt, så alle kan få en idé om hvorfor jeg skriver om Kaj som jeg gør.

- - - - - - - - - -
    Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden ved Thomas.

1 måned 6 dage siden - 1 måned 6 dage siden #17225 af Thomas

• Platin bruger
    • Platin bruger

Hvad er nu det ? Kaj har lagt sig fladt ned og undskyldt 
    Det han holdt så fast på og blev knotten over at andre ikke troede på, viste sig så også at være helt forkert.
    Men der skulle lige et par sure opstød afsted til de andre, inden Kaj fandt grejet frem.
    Kaj skulle lige tjekke efter selv, for at tro på andre eller den almindelige logik, den går ikke. 
    Mon det så snart bliver signal og strømkablernes tur   Én indrømmelse/selvransagelse er da altid en start !
    Første indrømmelse i hifi´en lange liv 

- - - - - - - - - -
    Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden ved Thomas.

Leveret af Kunena Forum