Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

"Møffe" & Tåben på hificentralen 15 jun 2022 20:20 #16229

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 117
Aner ikke om du kigger med her, men evt kan Lydjørgen prikke til dig da han med sikkerhed kigger med.

Jeg har ikke mulighed for at deltage på hificentralen og lysten er der heller ikke i den forstand, da indlæggene skal godkendes og "Høvdingen" kun dukker op ca 1 gang om ugen.
Ud over det, så bliver indlæggene rettet mere end på hifi4gige, så lysten til at "være med" er meget lille.

Men du kan da evt skrive på: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., da vi bor rimelig tæt på hinanden og kaffe og hifi snak stort set altid falder i god jord.
Selvom du mener at jeg og Grumpy er 2 fjog der forpester en ellers udmærket stemning, og rum for at udveksle erfaringer, så kunne det måske være meget sjovt med en hifi snak og måske opdager en af os eller os begge 2 noget nyt ;-)

EDIT: Idet at indlæggene skal godkendes er muligheden for PB også væk, så jeg kan såmænd ikke engang kontakte dig.
INDBILDNING ER HIFI MARKEDETS MAGT coffee

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Thomas.

"Møffe" på hificentralen 16 jun 2022 17:30 #16230

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Nå "Møffe" reagerer ikke rigtig - andet end ved at skrive omtrent det samme som lydtossen, så muligheden for at mødes og prøve diverse ting af for at komme påstande, snake oil osv tættere, er så ikke eksisterende.
Det var ellers en mulighed for at bevise sine påstande, men det er måske sjovere at sidde og skrive om sine fortræffeligheder ;-)

Jeg rakte hånden ud selvom jeg er et fjog og fejlinformerer og hvad Lydfjolset og diverse af Duelunds disciple ellers kan finde på at skrive (Alle vegne).
Men det ville da også stå slemt til hvis alle deres fortræffeligheder, superhørelse og superkomponenter/kabler blev manet i jorden ved et møde, som kunne risikere at indeholde en ordentlig (blind)test.

Så vi må fortsætte i hver vores lejre, hvor der indtil nu kun har været beviser på bordet i den ene lejr :-D coffee

P.S. I øvrigt handler det ikke om at finde ud af hvilken leverpostej der smager bedst, eller hvilken leverpostej man bedst selv kan li.
Det handler om at kunne smage forskel på dem.

"Møffe" på hificentralen 19 jun 2022 21:18 #16239

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg kan se at "Grumpy" har delt denne tråd/besked på Hificentralen, så den er da set.
Jeg kender ikke "Grumpy" men jeg tror alligevel han skal med til min fødselsdag :-D coffee

"Møffe" på hificentralen 20 jun 2022 20:07 #16245

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Men sådan et møde der handler om at hygge og udveksle erfaringer og prøve ting af, kan jo være helt lige gyldigt.
På nettet kan man jo læse at Amir og hele ASR, mig, Janhp, Nydmusik, ja stort set alle ikke aner hvad vi snakker om.
Det er kun Lydjørgen aka Tåben Kristiansen som har løst gåden og ved hvad han snakker om, for han er nemlig teknikker.
At han så også er så meget teknikker at han falder i med et brag hver gang han laver en ændring, er så synd for ham.

Han er nok den person jeg har hørt om, som har aller sværest ved at skelne virkelighed fra indbildning.
Han har utroligt mange gange peget på at blindtest ikke kan bruges til noget som helst, men bruger selv samme blindtest som bevis for at han engang har hørt en forskel. Ikke et eneste ord om hvordan den test blev udført, det eneste man ved er at tværsnittet var forskelligt og det er nok til at give en forskel.
Er niveauet ikke 100% det samme hver hvert lyt, så er det nul og nix værd !
Så det er endnu en gang hat og briller fra hans mund.

Nej der skal bare en hjemmestrikket vanvittig overprissat Duelund kondensator i (10 uF = 12.000,-), så fixer rosen det hele, selvom den tåbelige kondensator måler dårligere end 3 forskellige 30 kroners kondensatorer.
Problemet var og er bare at den Duelundkondensator hverken lød værre eller bedre end dem til 30 kr.

Trækker man sig fra hver en invitation, enhver test, så synes jeg det råber til himlen at man på forhånd ved man har tabt og tabt stort.

Mener man samtidig at B&O Beolab 90 er noget af det mest rigtige og i samme åndedrag mener at almindelige kabler, enheder, stik, strømforsyninger og især DSP ikke dur til ægte hifi, ja så har man i den grad gravet sig så langt ned i et hul at man ikke kan komme op igen.
Og noget tyder på at Tåben Kristiansen ikke kan komme op at det dybe hul, for billeder af hans frekvenskurve, hans setup, hans dit og dat er stadig ikke dukket op, trods han allerede på Nerds.dk (som ikke eksisterer mere) var i gang med billeder og videoer som vi kunne se.

Tåben Kristiansen er en TROLL med en masse fine ord og en hulens masse snak der på ingen måde er hold i og i den grad mangler bevis og sådan har det været med det hele fra hans side i årevis !!!.

P.S. Nej Møffe har endnu ikke skrevet til mig, men det kan vist efterhånden også være lige meget da det også er en form Duelund disciple.

"Møffe" på hificentralen 20 jun 2022 22:22 #16246

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Og Tåben Trollerik fortsætter med TV og æblekage og fatter åbenbart ikke sammenhængen eller nærmere forskellen, denne gang var vinen dog ikke med.
Hvor er reference æblekagen ? Hvem ved hvordan den skal smage ? Kan man smage forskel hvis man bruger andre ingredienser ? Jo mon ikke man kan !

Tv, hvor er referencen ? Er det virkeligheden så er der meget tilbage at ønske, for man kan ikke lugte en kage der vises i tv.

Det er i sandhed dumhed at sammenligne hifi med drikkevarer, mad og tv.
Hifi skal sammenlignes med det det er og det er hifi og intet andet.
At begynde at sammenligne det med alt muligt andet, er kun et forsøg på at dreje det væk fra logikken.

Man kan så spørge: Kan man se forskel på 2 TVs billeder uden først at få en masse fortællinger ? Kan man se forskel på 2 TVs billeder med ørepropper i ørerne ? Kan man se forskel på 2 TVs billeder med hånden for munden ?
Ja det tror jeg man kan. Kan man ikke så er der nok ikke nogen nævneværdig forskel, måske slet ingen.

Kan man smage forskel på 2 eller for den sags skyld 5 forskellige æblekager med ørepropper i ørerne ? Jo mon ikke ? Mon det kan lade sig gøre med bind for øjnene ? Jo det kan man nok også.
Kan man ikke smage forskel, så er der ingen forskel af betydning.

Men kan man smage forskel på en æblekage der er rørt med en røremaskine med et high end strømkabel ? Næh.

Kan man se forskel på tv billedet med hamrende dyre strømkabler ? Næh

Og kan man ikke høre forskel på 2 kabler uden store fortællinger og uden brug af øjne, mund og alt muligt andet end ørerne, ja så er der ganske enkelt ingen forskel.
Det kan da ikke være så svært at forstå !!! Det er og bliver logik for burhøns, men skal åbenbart gøres yderst besværligt for dem der vil gøre det besværligt af uvisse årsager.

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum