- Indlæg: 5479
- Modtagne Tak: 290
You are not logged in.
You are not logged in.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ribbontweeter skrev: I nogle tilfælde er der sket en kortslutning og der smutter et par udgangstransistorer eller 10 :unsure:
Men hvordan kan en (eller flere) små 3 til 5 watt emittermodstande på mellem 0.22 til 1 ohm overleve det gang på gang ?
Hvorfor smutter den ikke lang tid før alt det andet ? For mig at se er den/de meget tæt på at være det absolut svageste led i sådan en kæde (fra forstærker til HT)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nielsen skrev: Emittermodstandene skal jo kun afsætte tabet til varme, og ikke den hele effekt.
Desuden sidder der mange i parallel på din tegning, det øger jo effektkapaciteten en hel del.
Men altså emittermodstande skal dimensioneres efter det tab, som der ligger hen over dem, ikke efter den effekt der løber igennem dem.
F.eks. 0 Ohms modstande behøver ikke være fysisk store, for de bliver jo ikke varme.
Tabet i delefiltre er i øvrigt ganske beskedent, der er jo ikke rigtigt behov for køleplader til den slags
Men OK hvis der er lavet en rigtig ond ting i et filter, så kan det vel godt være, at komponenterne får det varmt, når drengene holder fest.
BTW C1 på din tegning give mig udslæt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
TommyBoy skrev: +/- 130 V = wow lækkert, mig vil ha
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
TommyBoy skrev: bare sådan lidt teknisk nørdet, det er indgangs delen, jeg ikke kan lide alle de kondensatore og tricky modkoblinger og dc afkoblinger
og endnu værre, det med ground og 10 ohm og en modkobling ind i gnd, åh nej C3 R3 R5
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen