- Indlæg: 5624
Aalborg Symfoni Orkester i Musikkens Hus
- Kaj.
- Emne forfatter
- Gæst
De enkelte instrumenter og stemmers klange forenet med rummets akustik er en oplevelse man skal lede uendelig længe efter i optagelse og gengivelse fra et musikanlæg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kaj. skrev: I selskab med min samlever var jeg til Sct. Hans aftens koncert med Aalborg Symfoni Orkester, Klarup Pigekor, Nordjysk Pigekor og Hanne Boel i Musikkens Hus. Ideen med at gå til koncerten kom helt spontant da jeg så der var få ledige pladser på 2. Balkon. Jeg vælger ellers en plads mere direkte foran orkesteret. Det skulle vise sig at være en rigtig god beslutning. Bortset fra at Hanne Boels stemme fra solistmikrofonen lød en kende udvisket og delvis overdøvet af orkesteret var det en overvældende positiv oplevelse. Fra vores placering var især oplevelsen af orkesteret fremførelse af Griegs Per Gynt "Morgenstemning" og kor og orkestrets version af Alberte Vindings "Lyse Nætter" frembragte gåsehud. Koncertsalens akustisk er selv på en af de bagerste rækker højt oppe aldeles imponerende. Det er ikke sidste gang jeg sætter mig på pladsen.
En oplevelse med en rumoplevelse kombineret med de enkelte instrumenter og stemmers klange som man skal lede uendelig længe efter i optagelse og gengivelse fra et musikanlæg.
Ja sådan noget kan man lytte afslappet til i timevis og det er bestemt ikke alle anlæg der klarer bare den ene disciplin
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen