- Indlæg: 5479
- Modtagne Tak: 290
You are not logged in.
You are not logged in.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Miki skrev: En lille tosset historie er Kaj Mogensen's seneste tiltag med eliminering af kondensatorer, i både indgangs- og modkoblings-kredsløb i hans effektforstærkere." Capacitor free signal path" som det hedder på godt gammeldags dansk. Hvordan gør man så det, jo man vælger Mosfet's til indgangstrinnet som jo bla. udmærker sig ved at udgøre en kondensator AC-mæssigt i indgangen. Så nu har vi nye parasit-(uha uha) kondensatorer i såvel serie som parallel med både indgangs- og modkoblings-kredsløb. Et skridt frem og to tilbage, men nu lyder det selvfølgelig bedre ifølge Kaj. En typisk hifi modificeringshistorie.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Miki skrev: En lille tosset historie er Kaj Mogensen's seneste tiltag med eliminering af kondensatorer, i både indgangs- og modkoblings-kredsløb i hans effektforstærkere." Capacitor free signal path" som det hedder på godt gammeldags dansk. Hvordan gør man så det, jo man vælger Mosfet's til indgangstrinnet som jo bla. udmærker sig ved at udgøre en kondensator AC-mæssigt i indgangen. Så nu har vi nye parasit-(uha uha) kondensatorer i såvel serie som parallel med både indgangs- og modkoblings-kredsløb. Et skridt frem og to tilbage, men nu lyder det selvfølgelig bedre ifølge Kaj. En typisk hifi modificeringshistorie.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Thomas skrev:
Miki skrev: En lille tosset historie er Kaj Mogensen's seneste tiltag med eliminering af kondensatorer, i både indgangs- og modkoblings-kredsløb i hans effektforstærkere." Capacitor free signal path" som det hedder på godt gammeldags dansk. Hvordan gør man så det, jo man vælger Mosfet's til indgangstrinnet som jo bla. udmærker sig ved at udgøre en kondensator AC-mæssigt i indgangen. Så nu har vi nye parasit-(uha uha) kondensatorer i såvel serie som parallel med både indgangs- og modkoblings-kredsløb. Et skridt frem og to tilbage, men nu lyder det selvfølgelig bedre ifølge Kaj. En typisk hifi modificeringshistorie.
Miki, Som sagt hører man ikke altid det man ikke på forhånd ved eller er klar over
Det er også sket at nogle hørte klar forbedring ved et skift af et USB kabel.............. Der når det kom til stykket, var et printerkabel til 15 kr der var pakket rigtig flot ind og så dyrt ud og så også var pænt dyrt da prisen på printerkablet blev ganget med 130-140 stykker
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Miki skrev: En lille tosset historie er Kaj Mogensen's seneste tiltag med eliminering af kondensatorer, i både indgangs- og modkoblings-kredsløb i hans effektforstærkere." Capacitor free signal path" som det hedder på godt gammeldags dansk. Hvordan gør man så det, jo man vælger Mosfet's til indgangstrinnet som jo bla. udmærker sig ved at udgøre en kondensator AC-mæssigt i indgangen. Så nu har vi nye parasit-(uha uha) kondensatorer i såvel serie som parallel med både indgangs- og modkoblings-kredsløb. Et skridt frem og to tilbage, men nu lyder det selvfølgelig bedre ifølge Kaj. En typisk hifi modificeringshistorie.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nydmusik skrev:
Miki skrev: En lille tosset historie er Kaj Mogensen's seneste tiltag med eliminering af kondensatorer, i både indgangs- og modkoblings-kredsløb i hans effektforstærkere." Capacitor free signal path" som det hedder på godt gammeldags dansk. Hvordan gør man så det, jo man vælger Mosfet's til indgangstrinnet som jo bla. udmærker sig ved at udgøre en kondensator AC-mæssigt i indgangen. Så nu har vi nye parasit-(uha uha) kondensatorer i såvel serie som parallel med både indgangs- og modkoblings-kredsløb. Et skridt frem og to tilbage, men nu lyder det selvfølgelig bedre ifølge Kaj. En typisk hifi modificeringshistorie.
Hermed mit sure opstød:
Som journalist indenfor det politiske område, bør man løbende se og vurdere hvorvidt en politiker melder konsistent og klart ud og om hvad. Det er ligesom det opdrag man får af sin redaktion.
Som hi-fi interesseret, og deltager i et forum synes jeg det er en anden opgave. Hvad bibringer det egentlig, at du tilsyneladende holder øje med hvad Kaj skriver på sin hjemmeside? Hvis du vil på nysgerrighedens alter, og med seriøsiteten i højsædet, skulle du formulere dig helt anderledes. F.eks.: "har du indtænkt, at der stadig er kondensatorer i signalvejen, fordi du benytter dette forstærkningsprincip".
Nu fremstiller du bare dig selv som indædt kritiker overfor en person der vist nok på ingen som helst måde har inviteret dig til dialog. Jeg foreslår, at vi fremover holder os til sagerne og ikke personerne. Det skulle jeg nok også have gjort ved at undlade disse kommentarer, men jeg blev bare irriteret.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Thomas skrev: Det kunne være interessant at se samme test med hhv 5, 10 og 20 uF
Og evt med en 10 uF standard type mod en 10 uF high end type
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen