HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Gasolins anlæg 2019-20

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
22 okt 2024 22:19 #19431 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
   

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2024 03:05 - 26 okt 2024 10:05 #19494 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Så kom der nye højttalere

De skulle gå ret dybt, være velegnet til til bas og til at spille højt i lang tid, det skriver producenten

De spiller klart mere livligt, mere top, ikke mindre indelukket, men mere klart i forhold til min andre højtalere som er forsigtigere i den høje mellemtone og diskanten,som gør det nemmere at høre mellemtonen og fornemmelsen af de finere detaljer pga niveauet i de høje toner, er bedre.

Bassen er ikke super kraftig og der heller ikke extra mellembas, mine andre højttaler virker mere farvet i mellembassen og den dybe mellemtone virker lidt mere fyldig men de nye højttalere virker mere naturlig i bassen og mellemtonen, flere detaljer i bunden,bassen, samlet gir de en mere frisk lyd (som jeg savnede lidt i mellemtonen), 7-9-13 høre jeg ingen prutten fra bassporten.

Noget som imponerede mig var, hvor meget power der er i dem, min nad c326bee er opgivet til 50 watt og 150 watt peak i 4 ohm, den fik klokken 12 på volumen og faktisk også klokken 13, et og det gik rigtig godt, det lyder fedt og der er mere bas (naturligt nok   uden  den buldre, lød som om jeg var ved at nå forstærkerens grænse, da det ikke lød 100% rent men det var også meget højt
Spillede den her live koncert fra en plade butik med magtens korridorer og den havde mere liv fornemmelse 
Sidste redigering: 26 okt 2024 10:05 ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2024 17:52 - 26 okt 2024 18:00 #19498 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Med den følsomhed og forstærker effekt, så er der jo risiko for 5 dobbelt høreskade... ... ... har jeg læst et sted. 
Du må hellere spare op og bygge et sæt af verdens bedste MG NO. 1 højttalere og købe en forstærker på 5 til 10 watt og så lade være med at skrue helt op.
For små 20.000,- kan du få verdens bedste lyd uanset pris, udformning eller andet.

Konstruktører verden over, har en del at lære endnu, som en amatør lærte på et splitsekund... ... ... i køkkenet 

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 26 okt 2024 18:00 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2024 18:23 - 26 okt 2024 18:24 #19499 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Eller et sæt gige no 1 og en lille 3-4 watt forstærker 
Sidste redigering: 26 okt 2024 18:24 ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2024 18:24 - 26 okt 2024 18:24 #19500 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20

Eller et sæt gige no 1 og en lille 3-4 watt forstærker 

Det var det jeg mente :-D

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 26 okt 2024 18:24 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2024 18:46 - 26 okt 2024 18:46 #19502 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20

Eller et sæt gige no 1 og en lille 3-4 watt forstærker 

Det var det jeg mente :-D
Min vurdering er 5 watt og 85db dur ikke

Det skal lyde rent og klart, tv,baggrundmusik kræver ikke det vilde, alt andet gør

Man bestemmer selv hvor højt man vil spille, men svært hvis man ikke kan

1 watt er måske 85db men hvad nytter det hvis klassisk musik er + 60 db eller bare + 10 db og man kun har 2x5 watt
Sidste redigering: 26 okt 2024 18:46 ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2024 19:13 - 26 okt 2024 19:24 #19503 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20

Eller et sæt gige no 1 og en lille 3-4 watt forstærker 

Det var det jeg mente :-D
Min vurdering er 5 watt og 85db dur ikke

Det skal lyde rent og klart, tv,baggrundmusik kræver ikke det vilde, alt andet gør

Man bestemmer selv hvor højt man vil spille, men svært hvis man ikke kan

1 watt er måske 85db men hvad nytter det hvis klassisk musik er + 60 db eller bare + 10 db og man kun har 2x5 watt


Ja men det er ikke andet end undskyldning på undskyldning mht de højttalere.
De siger ikke en kvæk under 50 hz og ruller af som et vandfald og så er undskyldningen at alle andre højttalere i hele verden buldrer eller spiller forkert i bassen.
Det er jo klart at en højttaler der ikke kan spille bas, ikke laver nogle unoder i det område, for hvad skal anslå de rumresonanser ?
Diskanten stikker helt af over 10 khz på de højttalere, men så er undskyldningen at de giver et STORT lydbillede med masser af detaljer..... Ja det tror da faen. 
En undskyldning mere er at nogle, selv dyre højttalere har for meget niveau i mellemtonen... .. .. Men tjek lige "verdens bedste højttalers" mellemtoneområde, det ligger flere db under resten og især i forhold til diskanten over 10 khz.
+/- 9 db fra 40 til 20.000 hz er ikke ligefrem imponerende, det kan selv en Cerwin Vega klare - Cerwin Vega DC 15 siger +/- 7 db 
Normalt er det god latin at en højttaler måler +/- 3 db og gerne mindre.
+/- 3 db kan sådan lige med nød og næppe lade sig gøre fra 100 til 2 khz på "verdens bedste højttaler".

Det kunne være man skulle bygge et sæt selv og sende dem til Amir på ASR 
 

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 26 okt 2024 19:24 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2024 19:45 #19504 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Må indrømme system audio har også lidt rigeligt top ved nogen numre, som er en fordel hvis ens øre er af ældre dato

Men det gir,gør bare lidt ekstra ved de høje frekvenser og detaljerne som ikke er tilfældet med f.eks dali concept,zensor og oberon

Kan tydeligt høre min andre højttalere er mere farvet (fyldigere) i mellembassen,nedre mellemtone med kunstner som hans theessink som signature 5 ikke er,
mere top end mine andre højttalere som gir en mere frisk lyd, dog med meget stor risiko for at det blir for meget, heldigvis har jeg mulighed for at optimere,ændre lyden 

Vi er alle så forskellig at det kan være svært at ramme plet så 99% af alle kan li lyden fra et sæt højttalere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2024 20:10 #19505 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Jo men skal de ikke lige ha lidt tid ?
Det tager en del tid før kantophængene er blevet mere bløde og især på diskanten som jo ikke bevæger sig ret meget.
Nogle gange "masserede" vi kantophængene på diskanterne med en lillefinger eller en vatpind, i hifiklubben for at fremskynde tilspilningen 

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2024 20:29 #19506 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Tilspilningen sker hurtigt, max en uge, hvis man tror på det

Sa anbefaler Primare I15 Prisma  primare.net/wp-content/uploads/2022/03/S...21-38-combined-1.pdf

En sjov detalje er rca jumpers pre out main in, brugte audioquest,så nogen van damm jumpers, men et kort  kabel fra wbc (worlds best cable) synes at have mindre fokus på s lydende

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2024 20:33 #19507 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20

Tilspilningen sker hurtigt, max en uge, hvis man tror på det

Sa anbefaler Primare I15 Prisma  primare.net/wp-content/uploads/2022/03/S...21-38-combined-1.pdf

En sjov detalje er rca jumpers pre out main in, brugte audioquest,så nogen van damm jumpers, men et kort  kabel fra wbc (worlds best cable) synes at have mindre fokus på s lydende

Tror der skal mere end en uge til mht diskanten.

Har SA et samarbejde med Primare ? For når man laver en højttaler i den prisklasse, bør den kunne spille sammen med det meste.

Jumpertingen er en af de ting jeg har prøvet for meget, til nogensinde at komme til at tro på.
Et andet nummer, lidt anderledes niveau, anden hovedstilling kan nemt gøre den slags

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2024 20:37 #19508 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20

Tilspilningen sker hurtigt, max en uge, hvis man tror på det

Sa anbefaler Primare I15 Prisma  primare.net/wp-content/uploads/2022/03/S...21-38-combined-1.pdf

En sjov detalje er rca jumpers pre out main in, brugte audioquest,så nogen van damm jumpers, men et kort  kabel fra wbc (worlds best cable) synes at have mindre fokus på s lydende

Tror der skal mere end en uge til mht diskanten.

Har SA et samarbejde med Primare ? For når man laver en højttaler i den prisklasse, bør den kunne spille sammen med det meste.

Jumpertingen er en af de ting jeg har prøvet for meget, til nogensinde at komme til at tro på.
Et andet nummer, lidt anderledes niveau, anden hovedstilling kan nemt gøre den slags
Ja de har et samarbejde med primare  system-audio.com/product/primare-sc15-prisma-mk2/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2024 20:38 #19509 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Gasolins anlæg 2019-20

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2024 20:43 #19510 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Så forstår man anbefalingen 

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2024 20:58 #19511 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
De anbefaler vel det de selv bruger, de har vel ikke anden erffaringer en med hvad de tester med

Prismæssigt havde jeg forstiillet mig noget alal Audiolab 6000a, Denon PMA-900NE, Cambridge audio cxa 61, rega brio og lignende forstærker

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum