HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Gasolins anlæg 2019-20

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
06 nov 2024 16:24 #19587 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Kan ikke li yamahas loudness, det bare en vi skruer ned for mellemtonen knap og det ikke kun bassen der blir påvirket

Ikke Både bassen og diskanten og mellemtonen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
06 nov 2024 17:39 - 06 nov 2024 17:39 #19588 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Gasolins anlæg 2019-20
Så har du jo ikke forstået begrebet "Loudness", og hvad det står for.
Da dine ører (ved lav lydstyrke) er mindre følsomme ved både de dybe og højeste frekvenser, kompensererr "loudness" netop for det = hæver bas og diskant og gør intet ved mellemtonen.
Yamaha´s virkemåde er, at de i stedet SÆNKER mellemtonen men ikke ændrer på de dybe og højeste frekvenser.
Uanset, hvad du mener..... Der er ingen forskel.
Sidste redigering: 06 nov 2024 17:39 ved Boydk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
06 nov 2024 17:41 #19589 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Ja det er et bredt mellemtone område der bliver dæmpet, men det er fordi det er der vi hører bedst ved lav styrke

 

Men der er nok ikke meget andet at gøre end at fortsætte jagten

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
06 nov 2024 17:53 #19590 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Skal der mere bund så det en hævning i bunden (elelr en subwoofer) ikke dæmpning af mellemtonen og jeg er heller ikke interesseret i at toppen er kraftigere end mellemtonen, så blir balancen i mellemtonen og de høje toner forkert

I det hele taget er jeg ikke interesseret i at dæmpe mellemtonen  så meget, når man så skruer op for lyden så kan man ikke få fuldt niveau

Kun sådan noget yamaha gør

Man dæmper heller ikke  mellemtonen til koncerter fordi man mangler bas, man fremhæver bassen et par db eller 10

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
06 nov 2024 18:07 #19591 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Og der bruger de en EQ som du kunne få enorm glæde af

www.dba.dk/grafisk-equalizer-dsp/id-1118332148/

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 nov 2024 19:20 #19596 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Gasolins anlæg 2019-20

Skal der mere bund så det en hævning i bunden (elelr en subwoofer) ikke dæmpning af mellemtonen 
Beviser jo bare, at du stadig ikke har fattet det.
Om din foretrukne loudness hæver 6dB i bunden, eller du bruger Yamaha´s og skruer tilsvarende 6dB op....... er simpelthen
"Same Shit".
Hvor svært kan det være 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
07 nov 2024 19:40 #19597 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20

Skal der mere bund så det en hævning i bunden (elelr en subwoofer) ikke dæmpning af mellemtonen 
Beviser jo bare, at du stadig ikke har fattet det.
Om din foretrukne loudness hæver 6dB i bunden, eller du bruger Yamaha´s og skruer tilsvarende 6dB op....... er simpelthen
"Same Shit".
Hvor svært kan det være 
Har haft yamaha, gir ikke meget for deres loudness

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 nov 2024 19:45 - 07 nov 2024 19:47 #19598 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Få en til at lave dette til dig, det vil passe godt til alle dine små højttalere der mangler bas. Det vil måske koste 5-10 kr

 

 

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 07 nov 2024 19:47 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
07 nov 2024 19:52 - 07 nov 2024 20:01 #19599 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Bass eq, Tror også manglende bund skyldes at mange ikke kan finde ud af eller ikke vil have en god bund på det musik de laver

Ofte har gode optagelse også en god bund, f.eks Hans theessink pladen Slow Train

Sidste redigering: 07 nov 2024 20:01 ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 nov 2024 19:59 #19600 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Ja hvis du mener det er det samme, så er der jo ingen grund til at gøre noget, eller komme med flere råd.
Du skal nok bare have dig en subwoofer eller prøve nogle andre højttalere, der på papiret går 4 hz dybere, minus 6 db.
 

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 nov 2024 23:39 #19602 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20

Bass eq, Tror også manglende bund skyldes at mange ikke kan finde ud af eller ikke vil have en god bund på det musik de laver

Ofte har gode optagelse også en god bund, f.eks Hans theessink pladen Slow Train


 
 Ok ??? Det har jeg godt nok aldrig hørt om.
Hans Theesink nummeret slow train, er jo ikke dyb bas i den forstand, men mere at der er skruet lidt op for den bas der nu er.
For mig lyder det som om gulvbas og stortromme lige har fået en DB mere eller to 
Men det nummer kan sikkert "pynte" lidt på bassvage højttalere

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
08 nov 2024 00:02 - 08 nov 2024 00:05 #19603 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20






Sidste redigering: 08 nov 2024 00:05 ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
09 nov 2024 15:25 #19616 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Gasolins anlæg 2019-20
Har lyttet på radiant og de dyre fra lyngdorf 

Der er bass

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
09 nov 2024 16:02 #19617 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gasolins anlæg 2019-20
Sig mig, havde du ikke linket til en video af de Clarity 6.2 på H4???

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gasolin
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
09 nov 2024 16:31 #19618 af gasolin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum