- Indlæg: 5623
Hvad er vi i stand til at høre ? (2)
1 år 2 måneder siden - 1 år 2 måneder siden #17568
af Thomas
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Besvaret af Thomas på emne Hvad er vi i stand til at høre ? (2)
Og som sædvanligt er der nogle der føler sig enormt ramt, men alligevel ikke tør være med.
Endnu engang lægger klummeadminestratoren ud, (Det er jo nogle måde at række hånden frem på) Så nu kan vi sørme køre løs.
Klummeadminestratoren er også igang med at bygge et skema op over de link man ikke må poste på hifi4all.dk
Det er faktisk ret smart med sådan et skema, men jeg havde nok valgt at sende linket i en privat besked hvor begge brugere er tilmeldt, fremfor at slå det op på en helt anden klumme, hvor én person kan bruge linket. (Der skal vel alligevel sendes en privatbesked om at linket nu er på klummen)
Men vigtige skal vi jo være.
Den gamle mand kan simpelthen ikke lade være med at kommentere ting som han på ingen måde er del i.
Fuldstændig som da han kommeterede Janhp´s 10 sekunder test; Jamen de 10 sekunder eksisterer slet ikke, de er slet ikke sat ind !
Årets største indrømmelse af ikke at kunne finde de 10 sekunder med hverken ører, måle apparater eller PC
Men man skal slet ikke føle sig så hårdt ramt. Testene er slut og jeg poster bare mine egne forsøg som bevis for mine påstande.
Det kunne andre jo også gøre i stedet for at føle sig så ramt at man er nødt til at reagere på det.
Et modbevis er alt hvad der skal til
Endnu engang lægger klummeadminestratoren ud, (Det er jo nogle måde at række hånden frem på) Så nu kan vi sørme køre løs.
Klummeadminestratoren er også igang med at bygge et skema op over de link man ikke må poste på hifi4all.dk
Det er faktisk ret smart med sådan et skema, men jeg havde nok valgt at sende linket i en privat besked hvor begge brugere er tilmeldt, fremfor at slå det op på en helt anden klumme, hvor én person kan bruge linket. (Der skal vel alligevel sendes en privatbesked om at linket nu er på klummen)
Men vigtige skal vi jo være.
Den gamle mand kan simpelthen ikke lade være med at kommentere ting som han på ingen måde er del i.
Fuldstændig som da han kommeterede Janhp´s 10 sekunder test; Jamen de 10 sekunder eksisterer slet ikke, de er slet ikke sat ind !
Årets største indrømmelse af ikke at kunne finde de 10 sekunder med hverken ører, måle apparater eller PC
Men man skal slet ikke føle sig så hårdt ramt. Testene er slut og jeg poster bare mine egne forsøg som bevis for mine påstande.
Det kunne andre jo også gøre i stedet for at føle sig så ramt at man er nødt til at reagere på det.
Et modbevis er alt hvad der skal til
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Thomas.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 2 måneder siden #17569
af Nydmusik
Gode pointer du har der. Jeg observerer også, at alle hører forskel, uanset muligheden for det eller ej. Men en af dine kæpheste, og det er prisværdigt, at HVIS det beviseligt ikke er muligt at høre forskel, eller definerer en lydopfattelse, fordi der ikke er nogen, så bør man indse det. Altså ikke blive snydt uden at vide det.
Jeg siger ikke, at hi-fi entusiaster skal høre klassisk eller jazz, men at det er musiktyper hvor ens dyrebare anlæg i højere grad kommer til sin ret. Og også, at det vellydende anlæg øger motivationen for at give sig i kast med musik, som har flere vitaminer end så meget andet. For mig har det været en kraftig øget glæde ved musiklytning, og jeg kan anbefale, at hvis der er en anelse nysgerrighed på klassisk, så start her: www.youtube.com/results?search_query=How...o+classical+music%3F
En afledt virkning har været faldende motivation for at lege med hi-fi apparater, og en stigende irritation over branchens woodoo-bavl, som jeg nu ved ikke kan efterprøves.
Nu faldt jeg for ganske nylig over denne Youtube-kanal: www.youtube.com/@AudioMasterclass Han har mange kloge ord. Det er IKKE Paul McCartney eller Eric Idle.
Besvaret af Nydmusik på emne Hvad er vi i stand til at høre ? (2)
Så må denne jo være god
Problemet er bare at flertallet vil hoppeud af testen efter 1 minut med det musik og det vil være et fåtal der er tilbage som hører den slags musik og samtidig interesserer sig for hifi.
Indtil videre kender jeg til 3, måske 4 meget hifi interesserede personer der lytter til klassisk musik, resten hører alt muligt forskelligt. Men alle hører forskel på stort set alt.
Men skal der klassisk musik til for at afsløre forskelle, så har forskellene jo ingen betydning for 99%, selvom 99,9% af alle hifi interesserede har hørt forskel på både det ene og det andet med al slags musik.
Jeg synes det begynder at tegne sig et billede af 99% indbildning/påvirkning af forskelle som rent faktisk slet ikke eksisterer.
Gode pointer du har der. Jeg observerer også, at alle hører forskel, uanset muligheden for det eller ej. Men en af dine kæpheste, og det er prisværdigt, at HVIS det beviseligt ikke er muligt at høre forskel, eller definerer en lydopfattelse, fordi der ikke er nogen, så bør man indse det. Altså ikke blive snydt uden at vide det.
Jeg siger ikke, at hi-fi entusiaster skal høre klassisk eller jazz, men at det er musiktyper hvor ens dyrebare anlæg i højere grad kommer til sin ret. Og også, at det vellydende anlæg øger motivationen for at give sig i kast med musik, som har flere vitaminer end så meget andet. For mig har det været en kraftig øget glæde ved musiklytning, og jeg kan anbefale, at hvis der er en anelse nysgerrighed på klassisk, så start her: www.youtube.com/results?search_query=How...o+classical+music%3F
En afledt virkning har været faldende motivation for at lege med hi-fi apparater, og en stigende irritation over branchens woodoo-bavl, som jeg nu ved ikke kan efterprøves.
Nu faldt jeg for ganske nylig over denne Youtube-kanal: www.youtube.com/@AudioMasterclass Han har mange kloge ord. Det er IKKE Paul McCartney eller Eric Idle.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 2 måneder siden #17570
af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Hvad er vi i stand til at høre ? (2)
Det er mere indforstået end jeg kan gennemskue, men det skal jeg måske heller ikke kunne. Men hvis du mener at det er åbenlyst så skriv lidt mere tydeligtOg som sædvanligt er der nogle der føler sig enormt ramt, men alligevel ikke tør være med.
Endnu engang lægger klummeadminestratoren ud, (Det er jo nogle måde at række hånden frem på) Så nu kan vi sørme køre løs.
Klummeadminestratoren er også igang med at bygge et skema op over de link man ikke må poste på hifi4all.dk
Det er faktisk ret smart med sådan et skema, men jeg havde nok valgt at sende linket i en privat besked hvor begge brugere er tilmeldt, fremfor at slå det op på en helt anden klumme, hvor én person kan bruge linket. (Der skal vel alligevel sendes en privatbesked om at linket nu er på klummen)
Men vigtige skal vi jo være.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 2 måneder siden #17571
af Thomas
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Besvaret af Thomas på emne Hvad er vi i stand til at høre ? (2)
Jeg synes bestemt at klassisk musik kan være rigtig godt, men jeg synes også der er "langt imellem dem".
Jeg har nogle skiver med klassisk musik og meget af det bliver hurtigt sprunget over da det nærmest er larm.
Nummeret i denne test, Saint-Saens orgelsymfoni, synes jeg er virkelig god. Det bliver ikke for meget på noget tidspunkt.
Bolero og Fur Elise er nok for stille til jer, men det nyder jeg.
Der er helt sikkert mange flere, men da klassisk ikke er det der optager mig mest, får jeg ikke udforsket det.
Jeg synes der er så meget andet interessant musik som bør kunne afsløre forskelle hvis de er der.
Jeg har nogle skiver med klassisk musik og meget af det bliver hurtigt sprunget over da det nærmest er larm.
Nummeret i denne test, Saint-Saens orgelsymfoni, synes jeg er virkelig god. Det bliver ikke for meget på noget tidspunkt.
Bolero og Fur Elise er nok for stille til jer, men det nyder jeg.
Der er helt sikkert mange flere, men da klassisk ikke er det der optager mig mest, får jeg ikke udforsket det.
Jeg synes der er så meget andet interessant musik som bør kunne afsløre forskelle hvis de er der.
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 2 måneder siden #17572
af Thomas
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Besvaret af Thomas på emne Hvad er vi i stand til at høre ? (2)
Nå det skal du ikke tænke på, det er bare et forsmået fjols der keder sig gevaldigt.
Det er mere indforstået end jeg kan gennemskue, men det skal jeg måske heller ikke kunne. Men hvis du mener at det er åbenlyst så skriv lidt mere tydeligtOg som sædvanligt er der nogle der føler sig enormt ramt, men alligevel ikke tør være med.
Endnu engang lægger klummeadminestratoren ud, (Det er jo nogle måde at række hånden frem på) Så nu kan vi sørme køre løs.
Klummeadminestratoren er også igang med at bygge et skema op over de link man ikke må poste på hifi4all.dk
Det er faktisk ret smart med sådan et skema, men jeg havde nok valgt at sende linket i en privat besked hvor begge brugere er tilmeldt, fremfor at slå det op på en helt anden klumme, hvor én person kan bruge linket. (Der skal vel alligevel sendes en privatbesked om at linket nu er på klummen)
Men vigtige skal vi jo være.
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen