- Indlæg: 5624
Pascal til billig penge
Kjeldsen skrev: 2x280 watt i 8 ohm og 2x500 watt i 4 ohm. De kan også brokobles til 1000 watt - både 8 og 4 ohm
Jeg gav 3200 + fragt for dem begge. Hvis man kigger sig godt for koster de omkring 2800 fra ny.
Jeg vil mene det er lidt af et kup til prisen. IMG laver også med Hypex som er endnu billigere.
Ja jeg ved ikke rigtig med Hypex, nu skal man jo ikke skære alt over en kam og NCore kan vidst ikke rigtig sammenlignes med deres UCD moduler, men dem er jeg efterhånden blevet lidt skuffet over (mht bas)
Jeg synes det er svært/umuligt at finde noget Kl,D som virkelig får musiksmilet frem, men man kunne jo prøve at skrælle sådan en STA-2000D og prøve lidt med det.
Effekt er der nok af da 50-100 watt er rigeligt til mig.
Måske er jeg bare til farvet lyd og derfor er meget glad for lyden i f.eks Hiraga´s THE MONSTER.
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Nielsen
- Gæst
Kjeldsen skrev: Der er kun to mosfets på kølepladen, så det må være halfbridge. Jeg kan blot huske at de skrev til mig, at single ended signal blev konverteret til balanceret og de derfor anbefaler balanceret når det er muligt
Ja så er det half bridge, men det er fint nok.
Kongen er godt nok full bridge typen, men i realiteten har de hver deres type af forlemper og baglemper
Half bridge har af natur kun den halve Zout, nøjagtig ligesom hvis det var en lineær forstærker, der har den balancerede udgave også den dobbelte Zout i forhold til den ubalancerede.
Til gengæld er en full bridge fri for et fænomen, som kaldes power supply pumping, som kan få forsyningsspændingen til at stige op over den tilsigtede spænding ved svære belastninger. Det kan forstærkeren ikke ret nemt kompensere for, og derfor havner det som modulationsstøj i nyttesignalet.
I den virkelige verden betyder det, at full bridge vil være bedre til de vanskelige belastninger.
Mht. at der konverteres fra ubalanceret til balanceret i dine moduler, så kan det være almindelig lineær teknologi eller noget andet snedigt.
I det modul vi anvender, er modulatoren balanceret, og det er supersnedigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Nielsen
- Gæst
Når man sammenligner klasse D og lineære forstærkere, så er der en enkelt ting, som man skal være opmærksom på, og det er Zin. Den normalt meget lavere Zin på en klasse D amp, kan påvirke lyden fra preampen ret voldsomt, hvilket kan give et helt andet billede af den performance klasse D ampen har.
Den helt store fidus ved klasse D er, at når først forstærkeren har en stabil "kerne", så vil signalet straks det er konverteret fra frekvensdomænet til et PWM signal, nærmest ikke kunne påvirkes udefra.
Oven i købet vil de klasse D amps med flere loops, kunne kompensere for seriemodstanden i induktoren, og for evt. back emf fra højtalerne. Alt det med forsvindende forvrængning og støj, og helt uden effektafhængige performance ændringer.
Endnu bedre er det, at komponenterne selv fra øverste hylde, er særdeles rimelige i pris.
Der er med andre ord ikke rigtigt noget der tyder på, at man ikke kan nå det samme med klasse D, som man kan med lineære typer.
Men det kræver altså, at man ikke klemmer sin preamp.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kjeldsen
- Emne forfatter
- Gæst
Nielsen skrev: I den virkelige verden betyder det, at full bridge vil være bedre til de vanskelige belastninger.
Grunden til jeg i sin tid valgte audiopower modulerne var at alle der havde prøvet dem syntes de lød godt og bedre end hypex/Icepower. Samtidig er de helt ligeglade med svære belastninger fra B&W samt store lavimpedante planarhøjttalere. De er også ligeglade med om det er 2 ohm eller 8 ohm. Jeg håbede derfor det var et modul der kunne dække alles behov.
Men jeg kan desværre ikke komme i kontakt med firmaet længere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nielsen skrev: @Ribbontweeter
Når man sammenligner klasse D og lineære forstærkere, så er der en enkelt ting, som man skal være opmærksom på, og det er Zin. Den normalt meget lavere Zin på en klasse D amp, kan påvirke lyden fra preampen ret voldsomt, hvilket kan give et helt andet billede af den performance klasse D ampen har.
Den helt store fidus ved klasse D er, at når først forstærkeren har en stabil "kerne", så vil signalet straks det er konverteret fra frekvensdomænet til et PWM signal, nærmest ikke kunne påvirkes udefra.
Oven i købet vil de klasse D amps med flere loops, kunne kompensere for seriemodstanden i induktoren, og for evt. back emf fra højtalerne. Alt det med forsvindende forvrængning og støj, og helt uden effektafhængige performance ændringer.
Endnu bedre er det, at komponenterne selv fra øverste hylde, er særdeles rimelige i pris.
Der er med andre ord ikke rigtigt noget der tyder på, at man ikke kan nå det samme med klasse D, som man kan med lineære typer.
Men det kræver altså, at man ikke klemmer sin preamp.
Jep men i de her tilfælde har Zin været hhv 10, 17, 50 & 100 Kohm og det bør de fleste pre's kunne klare........ selv dem med opamp
______________________________________________________________________________________
High Fidelity = Høj troværdighed og det er ikke indbildning, storytelling eller gætterier
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kaj.
- Gæst
Nielsen skrev: Når man sammenligner klasse D og lineære forstærkere, så er der en enkelt ting, som man skal være opmærksom på, og det er Zin. Den normalt meget lavere Zin på en klasse D amp, kan påvirke lyden fra preampen ret voldsomt, hvilket kan give et helt andet billede af den performance klasse D ampen har.
Den helt store fidus ved klasse D er, at når først forstærkeren har en stabil "kerne", så vil signalet straks det er konverteret fra frekvensdomænet til et PWM signal, nærmest ikke kunne påvirkes udefra.
Oven i købet vil de klasse D amps med flere loops, kunne kompensere for seriemodstanden i induktoren, og for evt. back emf fra højtalerne. Alt det med forsvindende forvrængning og støj, og helt uden effektafhængige performance ændringer.
Endnu bedre er det, at komponenterne selv fra øverste hylde, er særdeles rimelige i pris.
Der er med andre ord ikke rigtigt noget der tyder på, at man ikke kan nå det samme med klasse D, som man kan med lineære typer.
Men det kræver altså, at man ikke klemmer sin preamp.
Er det rigtigt forstået at den lave indgangsimpedans skyldes at inputsignalet møder modkoblingssignalet før "error amp'en"? I bekræftende fald får en foran monteret buffer eller en preamp og dens tilslutningskabel afgørende indflydelse på lydkvaliteten da deres komponenter og elektriske parametre indgår i modkoblingsnetværket.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen