HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Hvordan lytter vi?

Mere
12 nov 2020 14:29 #13491 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Hvordan lytter vi?

Gnavpot skrev:

Boydk skrev: Jeg skal da prøve at gi´ mit ydmyge, (subjektive) besyv om dens evner, når jeg har "haft den i ørerne" i et par uger.
Nu skal den lige lande først, vist nok i morgen :-D


Nu er den vist afprøvet :-?
Lever den op til dine forventninger ;-)
Smsl m400 får kanon test her.

www.audiosciencereview.com/forum/index.p...qa-dac-review.13732/


Hmmmm........
Lad det være sagt med det samme. Lydmæssigt, klangmæssigt, forvrængningsmæssigt, støjmæssigt og hvad man ellers kan finde på, er den bedste DAC, jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at lytte til.
Men jeg har stadig ikke fået løst balanceproblemet, når jeg spiller CD out digitalt fra min Oppo.
Bedste bud fra østen er, at Oppo´en er multikanals kompatibel og gør et eller andet ved s/pdif-signalet og måske har de ret. TV-optisk ind fejler intet. Skal ha´ gravet en gammel Rotel-CD frem og ha´ prøvet den som drev, og hvis det duer, er problemet jo så defineret.
Optog noget krævende LP-musik på PC´en i 24/192 og afspillede via Foobar/ASIO og USB, og det er intet mindre end forrygende, så konklusion:
"Digitallyd" er rykket et skridt nærmere i afspillekæden (vinyl er stadig langt det foretrukne). Med andre ord, jeg har absolut INTET at udsætte på lyden fra S.M.S.L. M-400 ;-) ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 nov 2020 15:30 #13492 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Hvordan lytter vi?
Det lyder som en wind wind :cheer: :cheer:
Der er ellers god plads på printet og meget lille kompakt strømforsyning.



Jeg har også kik på denne.

www.rme-audio.de/adi-2-dac.html

Den får også god omtale. Så det svære kommer nu skal skal ikke :lol: :lol: :lol:

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 nov 2020 15:39 - 12 nov 2020 15:41 #13493 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Hvordan lytter vi?
Nej nej nej.... Det er en WIN WIN..... ikke bare tom luft :-D :-D :-D
Og med hensyn til go´ plads..... Tror du skal finde et billede af undersiden af printet :-) Og den lille SMPS...
Leverer 24 watt trods størrelsen :-)
Sidste redigering: 12 nov 2020 15:41 ved Boydk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 nov 2020 15:46 #13494 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Hvordan lytter vi?

Boydk skrev: Nej nej nej.... Det er en WIN WIN..... ikke bare tom luft :-D :-D :-D
Og med hensyn til go´ plads..... Tror du skal finde et billede af undersiden af printet :-) Og den lille SMPS...
Leverer 24 watt trods størrelsen :-)


Ja der er nok noget gemt underneden :-D :-D :-D
Hvor har du købt :-?

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thomas
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
12 nov 2020 15:53 - 12 nov 2020 18:40 #13495 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hvordan lytter vi?
Ja nu har jeg jo oplevet en ting som man dårligt tør skrive, da det ikke brude kunne lade sig gøre :-D

Men den første omskifter jeg havde monteret i min pre til de digitale indgange, var åbenbart ikke lige så god som jeg troede.
På en af indstillingerne/indgangene var forbindelsen ikke god og der var kun lyd.................... I DEN ENE KANAL :woohoo: :-?
Vi snakker om digitalt signal som leveres at et enkelt kabel som indeholder begge kanaler !!
På trods af det kunne jeg flytte digitalkablet hen i en anden indgang på min pre og så var der lyd i begge kanaler. Jeg kunne også daske lidt til knappen og så kom der lyd i den anden kanal.
Hvordan sådan noget kan lade sig gøre aner jeg simpelthen ikke :-? Og det er så underligt at jeg ikke engang har forsøgt at finde ud af hvorfor og hvordan, men købte en ny bedre omskifter og så er det ikke længere et problem.

Jeg var overbevist om at et digital signal der indeholder begge kanaler enten virkede eller ikke virkede og det var begge kanaler samtidig - Men man skal åbenbart ikke bare tro :-D

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 12 nov 2020 18:40 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 nov 2020 17:13 - 12 nov 2020 17:14 #13496 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Hvordan lytter vi?
Tak for særdeles værdifuldt info, Thomas :-)
Gnavpot.... Hér:

hifi-express.com/products/smsl-m400-mqa-...c-pre-order-discount

Sendt fra EU, så ingen told/moms/straf :-)
Sidste redigering: 12 nov 2020 17:14 ved Boydk.
Følgende bruger(e) Synes godt om: Gnavpot

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 nov 2020 17:22 #13497 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Hvordan lytter vi?
Tak det var lige det jeg ville spørge om ;-)
Du kom mig i forkøbet.

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 nov 2020 08:24 #13498 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Hvordan lytter vi?
Boydk ifølge en fransk internet sælger skal man lige være opmærksom på at der er signal på både RCA og XLR samtidig :!:

www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/s...-dsd512-p-14554.html

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 nov 2020 08:59 #13499 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Hvordan lytter vi?
Bruger "kun" RCA, så det er ikke det, der er mit problem :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 nov 2020 14:35 #13579 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Hvordan lytter vi?
Så landede verdens 8 vidunder :lol: :lol:
Måske lidt overdrevet men uha uha sikke en forbedring af mit anlæg :!:
Lyd er svær at sætte ord på :-D Men i kan få et billede :-p



Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 nov 2020 19:06 #13581 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Hvordan lytter vi?
Jamen...... så fik du også én....
Tillykke. Den er faktisk fremragende. Havde et par stykker med analogører forbi. De ku´ heller ikke rigtigt finde noget
at udsætte på lyden fra den, så det er nok ikke så tosset igen :-p

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum