- Modtagne Tak: 0
You are not logged in.
You are not logged in.
Ribbontweeter skrev: Nielsen, du går meget op i time domain og det er da til at forstå, men hvordan ville du evt ændre time domain på en HT ?
Vil du mene at time domain er på plads hvis fasen (den akustiske) og frekvensgangen er på plads ?
Man kan jo ikke rykke ret meget tidsmæssigt analogt i en HT andet en f.eks placeringen af enheder.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ribbontweeter skrev: Forhåbentligt uden at tråden skal spores helt af, så kan jeg fortælle at Hypex UCD 400, som ellers trækker det meste, slet ikke vil lave dybbas på 15"eren i B&W N801 selvom man går udenom det passive filter og bruger et aktivt.
Det er som om at enheden + kabinet + afstemning simpelthen laver en belastning som UCD 180/400/700´erne bare ikke vil være med til.
Enheden måler 3,6 ohm DC - men det plejer ellers at være filteret der er synderen mht fasedrej, men her er der masser af ballade og problemer selv uden det passive filter :woohoo: :whistle: (Løsningen er dog fundet men det hører ikke til her i tråden)
Kaj. skrev:
Din beskrivelse falder vel fint ind under emnet "kraftoverskud". Eller manglen på samme. Din beskrivelse er blot en mere til min fortsat henholdende afstand til klasse D og teknikkens "fortræffeligheder". Jeg har endnu til gode at blive overbevist.
Det skulle vel ikke være mangel på strøm til UCD'en som får den til at miste de ønskede egenskaber?
Ribbontweeter skrev: Ja det lyder jo ligetil, men hvorfor gør de fleste så ikke sådan ?
Hvorfor i alverden laves der HT som ser så elendige ud mht forskellige målinger ?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se diverse målinger fra Dali Megaline + hele Grand serien
Når jeg har leget nok med de forskellige målinger her i huset til at være helt fortrolig med dem, så vil jeg da poste lidt af mit eget, men der går nok "lidt" tid endnu :whistle:
Kjeldsen skrev: Min klasse D mister ikke pusten. Så der er vel lidt hårdt at skære alle klasse D forstærkere over en kam.
Alle Technics Class AA mister i den grad pusten, også deres (dengang) store modeller. Det betyder jo ikke at klasse AB teknikken er ringe.