- Indlæg: 5479
- Modtagne Tak: 290
You are not logged in.
You are not logged in.
Nå men på et punkt ser det ud som om at Lydjørgen kunne have ret i en ting han sagde.
Det samme gælder Amir på ASR.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vil du ridse op hvad konklusionerne er
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Disse test her på sitet, har været en stor overraskelse for mig, og jeg har bekendt mig til den opfattelse, at indbildning om hvad jeg hører er SÅ stærk i oplevelsen af hvad jeg hører.
Vil du ridse op hvad konklusionerne er
Konklusionerne må være at folk snakker for meget, bilder sig alt for meget ind, bliver alt for let påvirket af at vide noget på forhånd.
Det flyder med skriverier om personer der kan høre forskel på hanstik i stikkontakten, bananstik, flotte signalkabler, et apparat sat ind i kæden, fjernelse af en kondensator, strømkabler, sikringer, ja der mangler ikke skriverier om forskelle.
Det flyder også med dårlige undskyldninger for ikke at kunne høre forskelle på testene her på siden.
Men selv dem der har været mest fremme mht forskelle og har alle muligheder for at efterprøve hjemme, hvad der er gjort her på siden, kan allerhøjst få dem selv til at skrive en dum kommentar et eller andet sted.
Konklusionen må også være at det er en meget tung sten der skal sluges, siden det kun er negativt hvad der kommer fra de meget vidende personer.
Det virker som om det er enden på livet - i hvert fald hifilivet, at erkende at man ikke lige kan høre det man tidligere har bildt sig ind eller skrevet offentligt om.
Som skrevet mange gange før, så de der tåbelige stikpiller kunne erstattes med et modbevis, så var det de opfatter som et nederlag vendt.
Og så er der så alle dem som er blevet fornærmet over resultaterne.
Jeg troede faktisk at der ville blive sat pris på sådanne test som viser at der kan spares rigtig mange penge og stadig få den samme lyd. Men når nu der på hififora overvejende er personer som simpelthn bare vil have at der skal være en forskel, og den ene vil være lidt bedre end den anden, ja så går hifi kun en vej.
Jeg husker tydeligt (nævner ikke navn) som havde en DAC til ca 300,- som skulle testes op mod en Accuphase Dac hvor prisen nok skulle ganges med 20, det blev aldrig til noget for der var "nogle" der var bange for resultatet.
Jeg personligt stiller gerne op med min delvist hjemmebygge dac til under 1000,- i en duel med hvilken som helst dac - uanset pris - hvis der kan sørges for at niveauerne er 100% identiske.
Og alle er velkomne til at stille op her med hvilken som helst Dac, CD afspiller og udfordre mit grej.
Igen skal niveaerne være helt ens og mener man mit setup ikke er godt nok til at afsløre det, så kører vi bare det ind i Audacity.
Audacity kan simpelthen ikke finde ud af at lyve og den bliver heller ikke påvirket af en flot forplade eller en høj pris !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen