- Indlæg: 91
- Modtagne Tak: 59
You are not logged in.
You are not logged in.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sådan har det altid været og både du og jeg har benyttet os af det i vores salgsarbejde. Forskelle - reelle forskelle - kan være så små at vi ikke engang selv kan høre det fra den ene dag til den anden. Men det er jo ikke ensbetydende med at forskellen ikke er der. Vores måske største problem er at vi ikke kan nære os for at slå det stort op, så alle kan opleve vores begejstring. Og er der egentlig noget galt i det? Måske det kunne tjene til inspiration for andre.Men hifi er stadig sådan, at hvis én kan høre at der er kommet nue fødder under routeren til sin streaming, så er der mindst en mere der kan høre det.
Men jeg glæder mig virkelig til den dag der vises et reelt resultat af en forskel, helt uden snyd og storytelling.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ja der er jeg så nået dertil, at hvis jeg ikke kan høre forskellen, så er den uden betydning for mig.
Sådan har det altid været og både du og jeg har benyttet os af det i vores salgsarbejde. Forskelle - reelle forskelle - kan være så små at vi ikke engang selv kan høre det fra den ene dag til den anden. Men det er jo ikke ensbetydende med at forskellen ikke er der. Vores måske største problem er at vi ikke kan nære os for at slå det stort op, så alle kan opleve vores begejstring. Og er der egentlig noget galt i det? Måske det kunne tjene til inspiration for andre.Men hifi er stadig sådan, at hvis én kan høre at der er kommet nue fødder under routeren til sin streaming, så er der mindst en mere der kan høre det.
Men jeg glæder mig virkelig til den dag der vises et reelt resultat af en forskel, helt uden snyd og storytelling.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvad skulle det hjælpe?Skal lige spørge Kaj , om bremserør-kablerne var med olie eller uden olie ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har intet kendskab til kablerne. Mit eksperiment kom af den kendsgerning, at strømmen tvinges ud mod ledernes overflade i takt med stigende frekvens. Så for at bevare den samme ledevne ved alle frekvenser i audioområdet faldt mit valgt på et rør med den samme vægtykkelse som strømfortrængningen i kobber ved 10.000Hz. Hvorfor spilde kobber på kobberleder når den centrale del af lederen kun leder strøm ved lave frekvenser. Og hvorfor fylde væske i røret? Her kunne man med rette bruge "snakeoil" som etikette og mit gæt er at man har fyldt en olielignede substans på kablerne med en fantasifuld forklaring om at det dæmper ledernes mekaniske reaktion på de magnetfelter de danner sammen. For det gør de jo! Det kan man så gøre på utallige andre og enklere produktionsmåder.Der var de hundedyre noske kabler med blå væske , var det ikke olie ? Ved ikke om det hjælper på prisen eller lyden ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Strømfortrængning er en naturlov. Måske kan den kaste lyd og lys over hvorfor folk (tror) at der kan iagttages lydforskel på HT kabler. Jeg er kvalitets tro, ikke kabel tro. MEN: Jeg har ved flere lejligheder bemærket små forskelle ang. HT-kabel. Den nyeste oplevelse var et "high-end" bi-wierring cirkus fra TEMU contra et almindeligt, fornuftigt kabel. forskellen var indlysende, trods TEMU'en var flottest..
Jeg har intet kendskab til kablerne. Mit eksperiment kom af den kendsgerning, at strømmen tvinges ud mod ledernes overflade i takt med stigende frekvens. Så for at bevare den samme ledevne ved alle frekvenser i audioområdet faldt mit valgt på et rør med den samme vægtykkelse som strømfortrængningen i kobber ved 10.000Hz. Hvorfor spilde kobber på kobberleder når den centrale del af lederen kun leder strøm ved lave frekvenser. Og hvorfor fylde væske i røret? Her kunne man med rette bruge "snakeoil" som etikette og mit gæt er at man har fyldt en olielignede substans på kablerne med en fantasifuld forklaring om at det dæmper ledernes mekaniske reaktion på de magnetfelter de danner sammen. For det gør de jo! Det kan man så gøre på utallige andre og enklere produktionsmåder.Der var de hundedyre noske kabler med blå væske , var det ikke olie ? Ved ikke om det hjælper på prisen eller lyden ?
Hvis nu de kabeltyper man har set gennem tiden var så fantastiske og praktisk brugbare, som det på salgstidspunktet blev fortalt, ville vi vel alle anvende dem. Tror du ikke?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen