HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Dine anlæg indtil nu og andet !

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
15 apr 2026 11:23 - 15 apr 2026 11:35 #23918 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Et lille nyt byggeprojekt   
Jeg har bestilt et netstøjfilter og en boks dertil, plus et par lamper.
Meningen er at DC blockeren jeg har i forvejen, skal i samme boks.

   

   

   

Så går der nok 2-3 uger, før det er i hus

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 15 apr 2026 11:35 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
04 maj 2026 17:41 - 03 jun 2026 19:05 #23999 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Så blev Grumpy DC blocker/netfilter færdig 

   


 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 03 jun 2026 19:05 ved Gnavpot.
Følgende bruger(e) Synes godt om: Thomas.C, Jespus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 jun 2026 20:10 - 07 jun 2026 20:11 #24129 af Miki
Besvaret af Miki på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Tid til fjollerier med FIR filtre.
Her er det Dali 400 det går ud over, som oprindeligt er med 2. ordens filter.

 

Filtret er det med den eftermonterede perforede plade der står på højkant (giver den bedste køling af DSP-printet) op af bagvæggen. Gad ikke høre på blæseren.

Her rå frekvensgang i 1m afstand med et 2 Khz delefrekvens og 256 taps filter (der er jo ingen grund til at gå amok), med Nuttal vindue.

 

Og her efter et kvarters arbejde PEQ, tidsforsinkelse og målinger i REW.

 

Lydmæssigt tror jeg ikke jeg bliver helt gode venner med den diskant enhed.
På positiv siden går det hurtigt med at lave justeringer på filteret.



 

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 07 jun 2026 20:11 ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 jun 2026 20:38 - 07 jun 2026 20:42 #24130 af Thomas.C
Besvaret af Thomas.C på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Det er da ikke så tosset ;-)

Den diskant hat jeg aldrig brudt mig om, den har noget metallisk/hårdt over sig, som den netop ikke skulle have pga det "skjold" der sidder foran membranen, men jeg tror faktisk det er det skjold der laver numrene :-)
Jeg har ikke hørt en eneste højttaler med den diskant, hvor jeg ikke har synes den var hård/pågående.

Hvilke hardware/software bruger du til FIR ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Snakeoil har ødelagt hifi og debatten
Sidste redigering: 07 jun 2026 20:42 ved Thomas.C.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 jun 2026 20:55 - 07 jun 2026 22:14 #24131 af Miki
Besvaret af Miki på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Det er da ikke så tosset ;-)

Den diskant hat jeg aldrig brudt mig om, den har noget metallisk/hårdt over sig, som den netop ikke skulle have pga det "skjold" der sidder foran membranen, men jeg tror faktisk det er det skjold der laver numrene :-)
Jeg har ikke hørt en eneste højttaler med den diskant, hvor jeg ikke har synes den var hård/pågående.

Hvilke hardware/software bruger du til FIR ?




 
Jeg pillede engang gitteret/phasepluggen af den samme diskant på en Dali 300. Så var lyden fra den højttaler ødelagt, diskant-lyden var en rigtig øreflænser.
Jeg bruger en t. racks FIR dsp 408. Måtte erkende at jeg hverken havde tid eller evner til at implementere en PC-løsning.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 07 jun 2026 22:14 ved Miki.
Følgende bruger(e) Synes godt om: Thomas.C

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 jun 2026 21:23 #24132 af Thomas.C
Besvaret af Thomas.C på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Ja ok, det med diskanten har jeg så ikke prøvet :-D

Bruger du rephase til den 408´er ?

Det er ellers genialt at bruge sammen med div. og repahe kan bruges sammen med 408´eren og den har alligevel 1024 tabs

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Snakeoil har ødelagt hifi og debatten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 jun 2026 21:33 #24133 af Miki
Besvaret af Miki på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Jeg er nybegynder med FIR, så jeg har ikke lært at lægge min egne coeeficienter ind med f.eks. Rephase endnu. Skulle vist være lidt bøvlet med netop lige denne model. Så pt. bruger jeg en af de forudindstillede vinduesfunktioner som ligger i 408'erens software. Pt. bruger jeg Nuttall.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Følgende bruger(e) Synes godt om: Thomas.C

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum