HiFi2you Banner11

You are not logged in.

CORONA - En lille advarsel..!!

  • Boydk
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
31 aug 2021 13:38 #15067 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne En lille advarsel-

 


Det jeg har skrevet har du læst som en meget svagtseende :-p


 
Beklager........ my bad 
Men for at komme tilbage til dit "hvorfor".......
Influenza har været i samfundet i mange år og vaccinerne bli´r bedre. Du tror da ikke, at den bare var udraderet første gang??
Corona er ny, og det varer længe før erfaringsniveauet er oppe på influenzaniveau. Men den er bestemt ikke "blidere", tværtimod og med større senfølgeskader. Desværre varer det lang tid, før vi er oppe på influenzaniveau m.h.t. erfaring med mutationer og andet.
Problemet er, at i vores veludviklede samfund kan man tillade sig at være vaccinenægter og alligevel kræve sin plads i sunhedsvæsenet,
når det går galt, hvilket jeg personligt synes er fejgt.
Nå, det er så min mening, og jeg ved du ikke deler den, så lad det blive ved det. Mit sidste indlæg i tråden.
Emnet er blevet låst.
Mere
31 aug 2021 15:51 #15068 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne En lille advarsel-

 


Det jeg har skrevet har du læst som en meget svagtseende :-p



 
Beklager........ my bad 
Men for at komme tilbage til dit "hvorfor".......
Influenza har været i samfundet i mange år og vaccinerne bli´r bedre. Du tror da ikke, at den bare var udraderet første gang??
Det har jeg vist aldrig sagt noget om ? Men det viser sig jo at influenza-vaccinen ikke havde den virkning den skulle ha, men der imod store bivirkninger.
Corona er ny, og det varer længe før erfaringsniveauet er oppe på influenzaniveau. Men den er bestemt ikke "blidere", tværtimod og med større senfølgeskader. Desværre varer det lang tid, før vi er oppe på influenzaniveau m.h.t. erfaring med mutationer og andet.
Det største problem er vist at ingen rigtig ved noget om Corona når det kommer til stykket
Problemet er, at i vores veludviklede samfund kan man tillade sig at være vaccinenægter og alligevel kræve sin plads i sunhedsvæsenet,

når det går galt, hvilket jeg personligt synes er fejgt.
Det er vel fair nok at nægte at tage imod noget som man ikke ved hvad er ?
Når man ser hvad experterne siger om "vaccinen" så synes jeg det er ret godt at det ikke er en tvunget ting 
Er der noget der er fejt, så er det alt det der ikke kommer frem og hvordan "nyheder" er fordrejet

Nå, det er så min mening, og jeg ved du ikke deler den, så lad det blive ved det. Mit sidste indlæg i tråden.
Helt fair 

__________________________________________________________________
Emnet er blevet låst.
  • Boydk
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
01 sep 2021 23:28 #15070 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne En lille advarsel-
Emnet er blevet låst.
Mere
02 sep 2021 00:55 #15071 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne En lille advarsel-

Nogen ville måske kalde det "karma"......

www.washingtonpost.com/lifestyle/media/c...a30e9d2fda9bb7aac972

Jeg tror næppe nogle vil bruge ordet karma i sådan en situation.
Det er stadig frivilligt om man vil vaccineres eller ej.
Jeg synes det er meget værre med dem som er "vaccineret" 1, 2 eller 3 gange og som burde føle sig en del mere sikre (Nogle føler sig måske endda helt sikre), men som alligevel bliver/er smittet og syge.
Dem der fravælger ved hvad der kan ske
.

__________________________________________________________________
Emnet er blevet låst.
  • Boydk
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
02 sep 2021 15:23 #15072 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne En lille advarsel-
Ved godt, det måske kan lyde lidt skadefro, men
4 antivaxers, alle 4 "radiohosts", som har brugt deres taletid til at promovere misinformation og råbt til folk
at de ikke skal vaccinere sig, at de ikke ska bruge ansigtsmaske, og at det hele er en stor "hoax".....
At de så alle 4 dør af covid-19 infektion...... Det er s´gu da karma 
Emnet er blevet låst.
Mere
02 sep 2021 17:38 - 02 sep 2021 17:42 #15073 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne En lille advarsel-

Ved godt, det måske kan lyde lidt skadefro, men
4 antivaxers, alle 4 "radiohosts", som har brugt deres taletid til at promovere misinformation og råbt til folk
at de ikke skal vaccinere sig, at de ikke ska bruge ansigtsmaske, og at det hele er en stor "hoax".....
At de så alle 4 dør af covid-19 infektion...... Det er s´gu da karma 

Er de døde ? Er historien sand ? 
Hvorfor dør dyr ikke ?
Hvorfor er jeg, konen, ungerne 100% på højkant uden "vaccine" efter en gang influenza ? Hvorfor er mine naboers kollegaer der er fuldt "vaccineret" smittet og syge ?
Hvor er beviset for at de er døde af Covid-19 infektion ? Er man sikker på at det ikke er en anden infektion som det danske "skjulte" tilfælde.
Altså det tilfælde som blev lagt frem som et Corona dødsfald som intet havde med Corona at gøre ?
Og til sidst - Kan du huske Inflenza epidemienen i 2009 ? 
Der er ingen der siger at man skal tro det fjerneste på det jeg linker til, men det hele lugter altså lidt for meget og der findes ingen beviser ud over historier.
Jeg fristes til at sige: Lad os se om 5 år, det er bare noget lxxt hvis genterapien har ødelagt en hel masse for store dele af befolkningen om 5 år.
Og jeg forstår at folk er skræmte og/eller bliver det når de ser de videoer jeg linker til.

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 02 sep 2021 17:42 ved Thomas.
Emnet er blevet låst.
Mere
03 sep 2021 14:49 #15074 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne CORONA - En lille advarsel..!!
Hvad er ligheden på Hifi og corona?

Manglende enighed

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Emnet er blevet låst.
Mere
03 sep 2021 20:11 #15076 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne CORONA - En lille advarsel..!!

Hvad er ligheden på Hifi og corona?

Manglende enighed

Ja mht hifi vil der aldrig blive enighed :-)
Og så længe alt andet end ørerne bliver brugt til at vurdere lyd, så vil der være meget forskellige meninger.
Men både mht hifi, Corona og hvad det nu kan være, så synes jeg det er helt fint at folk kommer med deres synspunkter.
Det er straks værre når folk begynder at gøre meget tvivlsomme ting til sandhed og her tænker jeg selvfølgelig hifi ;-)

Tænk hvis bare 20 ud af 20 kunne blive enige om at kabel A faktisk er bedre end kabel B, eller kondensator A er bedre end kondensator B, vel at mærke ved kun at bruge det der burde være nødvendigt - altså ørerne.
Der er jo set hunderede vis af eksemler på at folk hører selv store forskelle når de ved der er foretaget et eller andet. Selv når de tror der er foretaget noget som der slet ikke er.
Men mon ikke det netop er det der holder hobbyen ved lige ;-) Og folk må da tro lige det de har lyst til mht hifi, det er da trods alt "bare" en hobby for de fleste af os 

__________________________________________________________________
Emnet er blevet låst.
  • Boydk
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
03 sep 2021 20:22 #15077 af Boydk
Emnet er blevet låst.
Mere
04 sep 2021 21:47 #15080 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne CORONA - En lille advarsel..!!
Det er præcis det jeg mener og derfor også mine link.
Der er f. Eks rigtig mange der tror at fordi de har fået en Corons"vaccine" så kan de bevæge sig frit fordi de ikke længere smitter. 
Det er da misinformation af rang, da man smitter præcis lige så meget som hvis man ikke er blevet "vaccineret". 
Så ja, demokratiet dør i mørket  eller nærmere i nyhedernes mørke lys og statens oplysninger. 

__________________________________________________________________
Emnet er blevet låst.
Mere
06 sep 2021 10:45 #15083 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne CORONA - En lille advarsel..!!

Hvad er ligheden på Hifi og corona?

Manglende enighed

Det kan vi vist godt blive enige om :-)
I guder hvor bliver folk dog fornærmet over at der er forskellige meninger om Corona.
Det er meninger og ikke retningslinjer, men alligevel er folk helt oppe i det røde felt.
Og så er der da ikke noget at sige til at ingen kan blive enige om hifi, andet et par klumper her og der :-)
Godt nok er Corona mere alvorlig end hifi, men vi snakker meninger og link og ikke at nogle skal gøre sådan og sådan.

__________________________________________________________________
Emnet er blevet låst.
  • Boydk
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
06 sep 2021 15:19 #15084 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne CORONA - En lille advarsel..!!
For mig virker det som om, at selvom man igennem et helt liv fra den spæde skolestart,
og med baggrund i videnskabelige beviser har fået ørerne tudet fulde om, at 2 + 2 = 4,
er der stadig nogen, der hårdnakket hævder, at det er 5.
Emnet er blevet låst.
Mere
06 sep 2021 15:53 #15085 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne CORONA - En lille advarsel..!!

For mig virker det som om, at selvom man igennem et helt liv fra den spæde skolestart,
og med baggrund i videnskabelige beviser har fået ørerne tudet fulde om, at 2 + 2 = 4,
er der stadig nogen, der hårdnakket hævder, at det er 5.

Er det noget du kan uddybe ?
Der er ingen videnskabeligt beviser mht Corona"vaccinen" og det er det jeg synes kan være et problem.
De er faktisk så meget i tvivl selv, at nu skal man have en 3. vaccine og jeg vil tro at det ender op med at man skal vaccineres mindst en gang om året.
Og der er heller ingen der ved hvad den "vaccine" vil gøre fremover, da det er 1. gang at der bliver lavet gen-terapi i sådan en sammenhæng
Der er "kun" lavet forsøg på f.eks katte og gen-terapien gjorde ikke kattene mere syge. Men da de så fik Corona smitten så døde samtlige katte af Corona smitten. Lettere skræmmende.
2 + 2 er vist stadig 4, men når man ikke engang laver gen-terapi og placebo samtidig (som ved alle andre vacciner), hvordan skal man så finde et resultat ?
Jeg kan sagtens forstå at nogle bliver sure, negative, skræmte eller hvad man nu skal skrive, hvis man har fået 2 eller 3 "vacciner" og jeg så kommer med det som kunne være skræmme eksempler på "vaccinen". Men jeg er ikke ude på at skræmme nogle eller være Rasmus modsat, jeg har bare et andet syn på Corona efter at ha fået en hel del andre oplysninger end det man får i nyhederne.
Men mht dit regnestykke, så blev 2+2 vist noget i nærheden af 4 da alt kom til alt i 2009, selvom oplysningerne/nyhederne gerne ville have at det blev 7.
I må alle sammen undskylde at jeg har et andet syn på Coronaen og "vaccinen", men nu har jeg selv haft Corona og ligget vandret i en periode og en endnu længere periode smagte og lugtede alt af en blanding af gummi og lightergas.
Det eneste jeg ikke har prøvet er "vaccinen" og da den er valgfri har jeg valgt den fra. Det viser sig jo også at man ikke smitter mindre fordi man er "vaccineret", så man passer ikke bedre på sine omgivelser/nærmeste fordi man er blevet "vaccineret".

 

__________________________________________________________________
Emnet er blevet låst.
  • Svalen
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
06 sep 2021 18:42 #15086 af Svalen
Besvaret af Svalen på emne CORONA - En lille advarsel..!!
Undskyld, men Florida er i kaos fordi folk handler som dig, jeg kunne godt miste tillid til din saglighed, og troværdighed når uprofresionelle antagelser vinder over saglig videnskab, det er snake oil på et andet sted, Nu går du hen og bliver vaccineret, og deltager i kampen mod virussen, så at vi kan holde skidtet nede så vi kan komme ud at høre fed musk mm. 
Emnet er blevet låst.
Mere
06 sep 2021 19:08 - 06 sep 2021 19:11 #15087 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne CORONA - En lille advarsel..!!

Undskyld, men Florida er i kaos fordi folk handler som dig, jeg kunne godt miste tillid til din saglighed, og troværdighed når uprofresionelle antagelser vinder over saglig videnskab, det er snake oil på et andet sted, Nu går du hen og bliver vaccineret, og deltager i kampen mod virussen, så at vi kan holde skidtet nede så vi kan komme ud at høre fed musk mm. 

Man skal ikke kigge eller tænke på tilliden til min troværdighed for det jeg poster er ikke noget jeg har fundet på, jeg videregiver bare noget jeg tror på.
Det samme gælder hifi, der er ufattelig mange der ved meget mere end jeg gør, men jeg ved hvad der er godt for mig mht hifi, men ingen behøver gøre som mig eller tro at det jeg gør er det rigtige.
Troværdighed kan man altid være skeptisk overfor, f.eks har jeg lige, i et og samme blad, læst om 2 vidt forskellige forstærker sæt på hhv 30 og 350 watt og i begge tilfælde var det det bedste de havde hørt.
Men at et sted skulle være i kaos fordi de gør som jeg gør forstår jeg ganske enkelt ikke. Man smitter ikke mindre ved at få en "vaccine" og er man syg, så bliver man vel hjemme under dynen.
Det var det jeg gjorde og kan ikke få øje på hvordan det skulle kunne skade andre.
Der er vel heller ingen der besøger deres familie hvis de er meget forkølede eller har influenza.
Ja jeg må erkende at jeg ikke forstår hvad det er jeg gør forkert udover ikke at tage en "vaccine" som ingen egentlig ved hvad gør.

Japan = Ingen restriktioner, ingen anbefaling af afstand, ingen nedlukning og ingen stigning i dødstal.
 

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 06 sep 2021 19:11 ved Thomas.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum