HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Dine anlæg indtil nu og andet !

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
05 apr 2022 19:37 #16093 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Efter et års nøl fik jeg endelig monteret bananstik på højttaler kablerne :whistle:
Som sædvanlig gav det en klar forbedring af lyden :lol: :lol: ;-)



Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
05 apr 2022 19:41 #16094 af Miki
Besvaret af Miki på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Nu er det vel ikke kobberbelagt sølvstik, så du får omvendt skineffekt.:-D

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
05 apr 2022 19:47 #16095 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Nu er det vel ikke kobberbelagt sølvstik, så du får omvendt skineffekt.:-D

Nej det skulle være det reneste kobber, der kunne opdrives ;-)
Lød beskrivelsen fra Kina :-D :-D :-D

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
05 apr 2022 23:00 #16097 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Nu er det vel ikke kobberbelagt sølvstik, så du får omvendt skineffekt.:-D

Nej det skulle være det reneste kobber, der kunne opdrives ;-)
Lød beskrivelsen fra Kina :-D :-D :-D

Jeg tror altså ikke at du får nogen lydforbedring, for du har jo bare forlænget dine kobberkabler med kobberstik. Det havde været noget helt andet hvis det var sølvstik, så havde du garanteret fået en anden klang og præcision :-D :-D :-D

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
06 apr 2022 15:58 - 06 apr 2022 16:49 #16098 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Nu er det vel ikke kobberbelagt sølvstik, så du får omvendt skineffekt.:-D

Nej det skulle være det reneste kobber, der kunne opdrives ;-)
Lød beskrivelsen fra Kina :-D :-D :-D

Jeg tror altså ikke at du får nogen lydforbedring, for du har jo bare forlænget dine kobberkabler med kobberstik. Det havde været noget helt andet hvis det var sølvstik, så havde du garanteret fået en anden klang og præcision :-D :-D :-D

På den anden side har jeg fået en mere ret frekvensgang ;-)
De har rettet op på et ikke helt gennemtænkt design på udgangsbøsning 8-)






Har altid brugt disse High-end gaffelsko :lol:


Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 06 apr 2022 16:49 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
06 apr 2022 16:58 #16099 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Dine anlæg indtil nu og andet !



Har altid brugt disse High-end gaffelsko :lol:


Hvordan får du klemt kablet godt fast i den?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
06 apr 2022 17:19 #16100 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Med sådan en ;-)
Farvekoden var forkert de var gule :blush:



Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
06 apr 2022 17:24 #16101 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Med sådan en ;-)
Farvekoden var forkert de var gule :blush:

OK, ja det er vist meget vigtigt, at der klemmes med det korrekte næb og tryk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
19 apr 2022 14:48 #16125 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
EN LILLE ADVARSEL :!:
Så denne video om jording af anlæg, hvor der bliver advaret om dobbelt jord :!:


Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Følgende bruger(e) Synes godt om: Nydmusik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
23 apr 2022 10:03 #16133 af Miki
Besvaret af Miki på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Så stod min HK pm660 af med et hyyiiit, i den ene kanal. Eneste fordel er at når den nu er skilt ad, kan jeg ligeså godt renovere denne Ottala'ske bandit.
Ikke noget kønt syn.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
25 apr 2022 13:22 - 26 apr 2022 08:16 #16137 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Så stod min HK pm660 af med et hyyiiit, i den ene kanal. Eneste fordel er at når den nu er skilt ad, kan jeg ligeså godt renovere denne Ottala'ske bandit.
Ikke noget kønt syn.

Selv om det kan gå i stykker, er det alligevel en gedin og velvoksen maskine ;-)
Håber det går til held og du igen får god lyd ud af den igen :cheer:

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 26 apr 2022 08:16 ved Gnavpot. Begrundelse: stavefejl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
27 apr 2022 23:19 #16144 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Så stod min HK pm660 af med et hyyiiit, i den ene kanal. Eneste fordel er at når den nu er skilt ad, kan jeg ligeså godt renovere denne Ottala'ske bandit.
Ikke noget kønt syn.

Jeg så engang en test af sådan en HK og det var alligevel imponerende hvad den kunne levere af strøm.
Men der er da også noget rigtigt i den; Rimelig trafo og lytterne placeret tæt på transistorerne.
Og så omtrent samme køleprofiler som i en NAD 2600 på 2 x 150 W / 8 ohm

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
10 maj 2022 10:55 #16150 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Et kik ind i maskinrummet på min Yamaha A-S2100, efter lidt støvsugning og aftørring ;-)



Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
14 maj 2022 12:44 #16151 af Miki
Besvaret af Miki på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Et kik ind i maskinrummet på min Yamaha A-S2100, efter lidt støvsugning og aftørring ;-)



Skulle ikke undre mig om der står Elna for audio på alle de gyldne elektrolytter.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
14 maj 2022 19:20 #16152 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Må skuffe dig Miki det er sådan nogle dimser af forskellige værdier ;-)




Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum