HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Dine anlæg indtil nu og andet !

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
06 maj 2021 14:27 - 28 jul 2021 16:45 #14645 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Fik i dag lidt mere legetøj til nogle kabler jeg havde fået

 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 28 jul 2021 16:45 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
12 maj 2021 13:54 - 28 jul 2021 15:58 #14756 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Prototypen af min ny serie af DIY power kabler er solgt

 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 28 jul 2021 15:58 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 maj 2021 14:32 #14757 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Jamen det er jo glimrende, Gnavpot. 

Jeg får sådan en her inden længe.





Bare lidt legetøj som skal undersøges nærmere.
Hvad jeg allerede ved er at de fine rør man kan se, ikke sidder i signalvejen og overhovedet ikke har nogen indflydelse på lyden.

Det er en "Cheap amplifier", men jeg vil hellere kalde den for en "Cheat amplifier" 
Men den har så kostet gratis   Og vil sikkert gøre sig godt i køkkenet til konens mobil.

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
12 maj 2021 15:21 #14758 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Gratis er altid godt  pas på ikke brænde fingrene på den
Super test her

Nobsound MS-10D MKII FULL TEST! 4K (INT) - YouTube

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 maj 2021 15:39 - 12 maj 2021 15:47 #14759 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Gratis er altid godt  pas på ikke brænde fingrene på den
Super test her

Nobsound MS-10D MKII FULL TEST! 4K (INT) - YouTube


Det bedste af det hele er næsten testen her:
 

Lyden vil blive MEGET bedre med russiske rør :-D

Endnu en der lytter med øjnene eller vil sælge noget værdiløst 

www.stereo.net.au/forums/topic/246417-ex...obsound-ms-10d-mkii/

&

www.stereo.net.au/forums/topic/246417-ex...-ms-10d-mkii/page/2/

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 12 maj 2021 15:47 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 maj 2021 16:22 - 12 maj 2021 16:23 #14760 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Det ville klart hjælpe med et komplet diagram, i stedet for et håndtegnet et af rørsektionen.
Ikke lige til at se, hvor i "kæden" de rør er "klasket" ind.
Ingen tvivl om, at de 2 x et eller andet antal watt er en ren transistorforstærker. Man har så lavet 2 katodefølgere i røven
af hinanden, først med en triode og efterfølgende med en pentode. Hul i hovedet og typisk China.
Forskel i lyden ved at skifte rør, skal nok tages med en 50Kg sæk salt. Har meget svært ved at høre forskel på forskellige
rør-brands i katodefølgere hvor forstærkning typisk er 0,8 - 1,0 gange.
Det er vist mest øjegejl med "glød", men når den nu koster gratis, så er det da bare at lege, og se, hvad man finder ud af 
Sidste redigering: 12 maj 2021 16:23 ved Boydk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
08 jul 2021 17:20 #14894 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Nu har jeg så solgt 2 stk Pascal S-pro2 moduler mere og skal i gang med Zeus forstærkeren.



Indtil da erstatter disse moduler de pascal og i området 80 hz til 300 hz er den eneste forskel jeg kan opfange, poweren.

 

Og så lander der snart dette vanvittige kraftværk som jeg har fået foræret.

 

Det er nu meget sjovt det hifi, selvom nogle er tæt på at kunne spolere interessen for mange.
 

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
10 jul 2021 19:19 - 03 aug 2021 20:24 #14896 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Kan ikke lade være



Et sæt Canare L-4E6S DIY
 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 03 aug 2021 20:24 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
31 jul 2021 11:37 - 08 aug 2021 10:14 #14949 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Efter nedlukningen af siden vil jeg prøve at rette de manglende billeder
Nu er det vist OK.
Har lige været på opdagelse i det fjerneste skab
Her fandt jeg dette vidunder (og den virker) som jeg troede var solgt.
DENON DCD 715

 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 08 aug 2021 10:14 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
05 sep 2021 15:23 - 26 sep 2021 10:53 #15081 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Så fik min samling en multiplayer
En ældre Denon DVD 2910 fantastisk afspiller og godt drev til SMSL M400 DAC

 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 26 sep 2021 10:53 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
16 sep 2021 17:03 #15124 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Så er der et par højttaler på vej
Tid til at se og høre hvad der er sket på 10 år

Wharfedale EVO 4.4

 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
16 sep 2021 20:43 #15126 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Tillykke med dem ;-)
Jeg kender dem slet ikke så kan ikke sige meget andet end de ser nydelige ud.
Og så har de sørme AMT diskant 

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
17 sep 2021 10:32 - 26 sep 2021 10:56 #15127 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Tillykke med dem ;-)
Jeg kender dem slet ikke så kan ikke sige meget andet end de ser nydelige ud.
Og så har de sørme AMT diskant 



 
Jeg glæder mig også, har heller ikke hørt dem så vi må se
Ellers er der returretten.

Evo4 Series – WHARFEDALE

Var på virksomhedsbesøg i Aalborg og så på lidt kabler-forstærkere og højttaler.
Imponerende at der stadig findes sådan noget i DK.
Det hele var over mit budget, selv deres Entry level, så prøver lige Wharfedale i stedet for

BØRRESEN Z2 - 2,5 way Loudspeaker - Borresen-acoustics

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 26 sep 2021 10:56 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
01 okt 2021 15:59 - 01 okt 2021 16:02 #15164 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Så blev drivremmen skiftet i Denon 2910 spilleren, nu køre den som den skal
Samtidig blev den dæmpet inden i.


 

 
 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 01 okt 2021 16:02 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
04 okt 2021 23:01 - 04 okt 2021 23:02 #15174 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Ja nu varer det ikke så længe før jeg får min "rørforstærker"   

 

Selvom den med 100% garanti intet har med en rørforstærker at gøre, kan den få lov at spille mens jeg venter på nye forstærkermoduler og mens jeg bygger den.

Sikkerheden for at det ikke er en rørforstærker men en transistorforstærker med rør-pynt, kommer af at der ingen udgangstrafoer er og der er ingen højspændings udtag på trafoen 

 

Og så har den køleplade med udgangstransistorer 

 

Der er lige lidt glødespænding og selvom nogle hårdnakket påstår at de kan høre forskel på rør i denne forstærker, så tvivler jeg gevaldigt.
Men hva, den har kostet gratis og kan så give lidt musik mens jeg laver det andet 

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 04 okt 2021 23:02 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum