HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Dine anlæg indtil nu og andet !

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
05 okt 2021 16:23 #15175 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Til højttaler testen
Mine DLSr66 overlevede attentatforsøget fra Wharfedale evo 4.4.
Evoen var bedre i mellemtone og i det høje område, meget klar og afslørende.
Derimod manglede den i den dybe og mellem bas!!!
Derfor i mine øre mindre musikalsk og tilbagelænet lyd.

 


 

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
08 okt 2021 00:22 #15190 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Jeg har aldrig selv hørt den DLS R66 og heller ikke R55, men jeg har læst meget om R66 og de har fået meget ros.
På et forum (husker ikke hvilket) var der faktisk en del der havde fået sig sådan et sæt, tror det var lidt efter de kom på markedet og flere af dem var ret overrasket over hvor godt de lød og hvor meget bund de egentlig kunne lave.

Men at de andre var mere afslørende er jo ikke ensbetydende med at de er bedre. Synes faktisk at lyden sådan overall er blevet lysere og hælder mere til "tysk lyd".
På udstillingerne er det ikke andet end jagt på detaljer på bekostning af alt andet :-D

Der er jo også en del der er rigtig glade for Dali Grand Diva selvom (eller måske netop) fordi den er 4-5 db for langt fremme ved øvre delefrekvens.
Er man vant til sådan en lyd så tror jeg gerne meget andet lyder "forkert".

Personer der er til de ældre JBL ville nok heller ikke bryde sig om DLS R66, men uden at ha hørt dem, tror jeg at jeg mere er til DLS R66 lyden end de andre nævnte. Men det er svært at sige når man kun har læst hvad andre synes.

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
08 okt 2021 00:34 - 08 okt 2021 00:36 #15191 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Så landede der lidt legetøj 

Den før tidligere nævnte "rør"forstærker NOBSOUND MS-10D MKII :-D

 

Men manden havde endnu mere gratis legetøj med 

En Pioneer DV 989 AVI

 

En Slim Devices squeezebox og 2 eksterne harddiske

 

Og som man kan se på billedet her over - et specielt strømkabel   (Valhalla Technologies VT filter cord)

 

Der er ingen info på nettet om det strømkabel, men mon ikke det er lige så godt som dem der følger med apparaterne 

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 08 okt 2021 00:36 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
08 okt 2021 16:32 #15198 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Pioneer dv 989 skulle efter sigende være en fantastisk CD spiller Kan du bekræfte det?
Kan du holde varmen nede på Nobsound ms-10dmk2 uden blæser Har hørt at de arbejder på MK3 som skulle være klar til foråret.
Valhalla technologies arbejder åbenbart med dæmpe føder i dag.

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
08 okt 2021 16:52 #15200 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Ja, det var da lidt af en foræring dér.
"Rør"-forstærkeren har vi snakket om før.
Pioneer DV-989AVI ville jeg ha´ betalt penge for, og så får du den gratis??  Tillykke med det da  
Kan man ikke li´ lyden af de analoge udgange, er den fortræffelig som drev. Og så gør det vel ikke noget, at den også spiller DVD-A/SACD.
Og så er du jo nødt til (efter Lydjørgen) at prøve kablet af og komme til den konklusion, at der ikke er forskel på det og standardlakrids

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
08 okt 2021 17:13 #15202 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Pioneer dv 989 skulle efter sigende være en fantastisk CD spiller Kan du bekræfte det?
Kan du holde varmen nede på Nobsound ms-10dmk2 uden blæser Har hørt at de arbejder på MK3 som skulle være klar til foråret.
Valhalla technologies arbejder åbenbart med dæmpe føder i dag.

Jeg har slet ikke prøvet noget af det endnu.
Mine forstærkere er "splittet" ad da jeg har solgt mine sidste Pascal moduler og skal have noget nyt.
At vurdere den Pioneer på den "rør"forstærker er nok ikke lige den bedste idé og slet ikke når jeg kun kan gøre det fra 300 hz og op 
Strømkablet skal bestemt afprøves i 3, 4, 5 dobbelt blindtest når anlægget er oppe at køre som det skal igen 

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
17 okt 2021 12:53 #15235 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
På vej til adressen her og så skal det testes så godt jeg nu kan med de få remedier jeg er i besiddelse af 
 

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
24 okt 2021 14:50 #15305 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Så er der noget nyt brugt på vej ;-)





Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
26 okt 2021 16:11 #15338 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Pakkeposten var på overarbejde i dag :-D
12 Kg heavy metal ren sølv ;-)
Pioneer DV-989 avi.





Glæd dig Thomas

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
26 okt 2021 17:45 - 26 okt 2021 17:51 #15339 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Pakkeposten var på overarbejde i dag :-D
12 Kg heavy metal ren sølv ;-)
Pioneer DV-989 avi.





Glæd dig Thomas

Nææh hvor fin :-D
Jeg glæder mig også, men der går lige noget tid endnu før det hele er på plads
Og når det hele så er på plads og vi når foråret, så skal højttalerne laves om :-D Jeg er blevet så glad for dem, at jeg vil lave et nyt "kabinet" så flot som jeg nu kan
Lige nu spiller jeg på den rørforstærker der ikke er en rørforstærker coffee

__________________________________________________________________
Sidste redigering: 26 okt 2021 17:51 ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
01 nov 2021 10:05 - 09 feb 2022 18:40 #15394 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Mit seneste Powerkabel pris 50 kr :lol:

Lapp ölflex classic 115 cy 4g1,5

Så det må være High-End low cost ;-)

Eller bare Low-End high cost ohnono



Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 09 feb 2022 18:40 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
03 nov 2021 21:33 #15406 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !

Pakkeposten var på overarbejde i dag :-D
12 Kg heavy metal ren sølv ;-)
Pioneer DV-989 avi.





Glæd dig Thomas

Gnavpot, er der et nummer på den remote ? Jeg fik ingen med til min afspiller, men kan nok få en allinone remote til at styre det mest almindelige, men det ville være rart med den originale

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
04 nov 2021 07:20 #15409 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Jeg fik sådan en lille ting med ;-)




Hvis det kniber med synet er her et nærbillede :lol: :lol: :lol:



Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
04 nov 2021 11:00 #15410 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Perfekt, takker ;-)

__________________________________________________________________

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gnavpot
  • Emne forfatter
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
Mere
06 nov 2021 11:19 - 07 nov 2021 20:18 #15440 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Dine anlæg indtil nu og andet !
Kabelskrot manden kikkede lige forbi ;-)
Han glemte at tage disse super kabler med igen
Det ene er et Hitachi JAX-102 LC-OFC med pile på, måske et pseudobalanceret kabel :-?






2 sæt Dan Acoustic pseudobalanceret, det ene har jeg lavet til et XLR kabel.







Jeg har fundet en lille test af det ohnono



Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 07 nov 2021 20:18 ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum