- Modtagne Tak: 0
You are not logged in.
You are not logged in.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kjeldsen skrev: Har også kigget lidt nærmere på RME's USB interfaces, og de ser ud til at kunne trække Pascal modulerne direkte. Ellers bliver det nok en veldokumenteret preamp af en slags (op-amp eller diskret/diskret op-amp)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kaj. skrev:
Kjeldsen skrev: Har også kigget lidt nærmere på RME's USB interfaces, og de ser ud til at kunne trække Pascal modulerne direkte. Ellers bliver det nok en veldokumenteret preamp af en slags (op-amp eller diskret/diskret op-amp)
Preamp. Den bygger du da selv helt fra bunden af ... Ikke så meget pjat med det. Man kan da i det mindste ikke komme til skade ved at bygge den. Og så bliver det din konstruktion. Det må vel også være noget værd at fremføre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Miki skrev: @Kaj.
Kan du ikke lige skære ud i pap, hvordan du får DC på udgangen.

: Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kjeldsen skrev: hifi er min hobby. Jeg betragter mig selv som medbygger. Jeg kan lodde, men konstruktør bliver jeg aldrig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kaj. skrev:
Miki skrev: @Kaj.
Kan du ikke lige skære ud i pap, hvordan du får DC på udgangen.
Jeg skrev: Med DC på udgangen på minus 0,5-0,6V forårsaget af at basis på T2 og T4 ligger på niveau med GND og emitterne på disse transistorer er 0,5-0,6 volt mindre.
Databladet siger Vbe 0,55-0,77V afhængig af strømstyrken for at være præcis.
Frem med pap og kniv. Nul volt på basis. Emitterspænding = nul volt minus 0,55 volt = minus 0,55V, som er DC forbundet til udgangen. Men hvis du kan få en BC546 i den viste opstilling til at fungere med nul volt på såvel basis som emitter vil jeg gerne vide hvordan du gør .......
For fuldstændighedens skyld sørger muting-relæet for at spændingen er nul volt til det slipper så man kan nå at komme i stilling til at gribe højttalermembranen ......... og der var jeg så forkert på den med mindre fasen er vendt et sted i det videre forløb. Membranen bevæger sig i stedet indad .........med et kraftigt smæld når relæet slipper.
OG nu fik jeg fat i lidt mere pap, for .......... potentiometrene vist på diagrammet er et ALPS volumenpotentiometer. Ikke et potentiometer til at justere DC offset med. For med en tilført spænding til basis vil det give mulighed for at køre DC koblet ud med reduceret offset(teoretisk set uden). Temperaturafhængig dog. Til gengæld vil det kræve en indgangskondensator i stedet. Pest eller kolera, hvis drømmen er at undgå kondensatorer i signalvejen i den viste opstilling.
Er forklaringen tilfredsstillende:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nielsen skrev: Nelson Pass har altid gjort tingene lidt anderledes, eksempelvis er han stor fortaler for single endede konstruktioner, hvilket man jo ser herunder, men at påstå at B1 er DC koblet, er da vist lidt til en side
Anyways så er det min opfattelse, at NP stort set altid bygger med FETs, så det undrer mig lidt, at der er bipolare transistorer i Mezmerize bufferen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Miki skrev: Inden forvirringen breder sig, vil jeg stille og roligt gøre opmærksom på at den omtalte forstærker er DC-koblet. Dvs. er der 0V på indgangen(basis af T2 eller T4) så et der også 0V på udgangen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen