- Modtagne Tak: 0
You are not logged in.
You are not logged in.
Nielsen skrev: Noget i samme stil florerer om Vitus, hvis forstærkere siges at være opskaleringer af et diagram, som Ny Elektronik engang trykte til fri afbenyttelse.
Hvad med det?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ribbontweeter skrev:
Nielsen skrev:
Og alle de andre fora incl. dette
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kjeldsen skrev:
Nielsen skrev: Noget i samme stil florerer om Vitus, hvis forstærkere siges at være opskaleringer af et diagram, som Ny Elektronik engang trykte til fri afbenyttelse.
Hvad med det?
Og det kan du selvfølge bevise på et eller andet niveau?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nielsen skrev:
Kjeldsen skrev:
Nielsen skrev: Noget i samme stil florerer om Vitus, hvis forstærkere siges at være opskaleringer af et diagram, som Ny Elektronik engang trykte til fri afbenyttelse.
Hvad med det?
Og det kan du selvfølge bevise på et eller andet niveau?
Selvfølgelig kan jeg ikke det, det er som nævnt et rygte.
Jeg har aldrig selv pillet en Vitus forstærker fra hinanden, og jeg kommer heller aldrig til det.
Det er heller ikke mig, der har sat rygtet i gang, det er noget, som jeg gentagne gange har hørt.
Og når jeg nævner det her, så understreger jeg, at det er et rygte.
Det samme gælder for Densen, det er et rygte, som adskillige kilder bekræfter, fordi designet ligner L.C nærmest på en prik.
Men når det kommer til byretten, så kan det blive svært, at bevise hvem, der har kopieret hvem.
Jeg tror dog ikke, at der er mange, som vil kopiere noget Sillesen har begået. :silly:
Vitus ved jeg for lidt konkret om, jeg har kun hørt hvad der er blevet sagt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nielsen skrev: Jeg skal overhovedet ikke underette nogen som helst om, hvad der florerer af rygter om dem, det må de selv rode rundt med.
Jeg anser det i stedet for min pligt, at oplyse evt. kunder om de forhold, som der måtte være tvivl om.
Beskyttelse af producenter, er ikke min hobby, og bliver det heller aldrig.
Jeg står 100% på den anden side, og vil til enhver tid råde evt. kunder til, at tage alt med i betragtning.
Producenterne må simpelthen selv stå på mål for alt det, som de roder sig ud i, og jeg skal da hilse og sige, at i de fleste tilfælde er rygterne stærkt underdrevet.
I øvrigt er jeg træt af, at der er nørder, der virkelig mener, at hånden skal holdes over producenterne.
Der findes næppe en så gennem forsvindlet branche som HI-Fi branchen. Det har været løgn på løgn i alt for mange år, og desværre er der ikke længere en effektiv presse til, at gribe ind overfor producenterne.
Alt for mange HI-FI producenter har i alt for lang tid haft frit slag til, at fylde kunderne med fup og fidus endda igennem etablerede og "uvildige" medier.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kjeldsen skrev:
Nielsen skrev:
Producenterne skal altså stå på mål overfor rygter som du spreder, og som der sikkert ikke er hold i. Du er virkeligt langt ude her, og jeg mener ikke du overholder retningslinierne her på forum. Der er heldigvis ikke mange, så jeg regner med du kender dem.
Du kender min holdning til dig omkring disse emner, og jeg stopper ikke, når du i den grad går over stregen. Jeg håber virkeligt vi kan beholde et forum som ikke er kilde til underlødig rygtedannelse og bagtalelse af andre.
Selvfølgelig skal de stå på mål for alt, der måtte rygtes om dem.
Hvem skulle ellers?
Den er først helt gal, når kunderne og andre begynder på det, det kan aldrig være andet end emotionelle reaktioner.
Kun producenten kan vha. fakta og dokumentation mane urigtige rygter i jorden, og det er det de skal.
Når jeg nævner de forhold, som jeg allerede har nævnt, så er det fordi det kommer fra så mange steder, at det ikke længere er noget jeg spreder, det er spredt allerede.
Men nu kender jeg efterhånden en del af branchens små tricks, og de er bestemt ikke for kønne mange af dem.
Hvis det virkelig ligger dig så tungt på sinde, at forsvare producenter, så kan du jo begynde med, at forklare hvorledes disse data kan have sin rigtighed:
Læg mærke til afgiven effekt og effektforbruget.
Den forstærker betaler jo sig selv, den er nemlig strømproducent.
Sådan en Vitus MPS 201 må jeg bestemt have, måske endda en 3-4 stykker, så jeg kan blive rig mens jeg snorker
Lad os da få noget medvind på cykelstien ::
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nielsen skrev:
Kjeldsen skrev:
Nielsen skrev:
Producenterne skal altså stå på mål overfor rygter som du spreder, og som der sikkert ikke er hold i. Du er virkeligt langt ude her, og jeg mener ikke du overholder retningslinierne her på forum. Der er heldigvis ikke mange, så jeg regner med du kender dem.
Du kender min holdning til dig omkring disse emner, og jeg stopper ikke, når du i den grad går over stregen. Jeg håber virkeligt vi kan beholde et forum som ikke er kilde til underlødig rygtedannelse og bagtalelse af andre.
Selvfølgelig skal de stå på mål for alt, der måtte rygtes om dem.
Hvem skulle ellers?
Den er først helt gal, når kunderne og andre begynder på det, det kan aldrig være andet end emotionelle reaktioner.
Kun producenten kan vha. fakta og dokumentation mane urigtige rygter i jorden, og det er det de skal.
Når jeg nævner de forhold, som jeg allerede har nævnt, så er det fordi det kommer fra så mange steder, at det ikke længere er noget jeg spreder, det er spredt allerede.
Men nu kender jeg efterhånden en del af branchens små tricks, og de er bestemt ikke for kønne mange af dem.
Hvis det virkelig ligger dig så tungt på sinde, at forsvare producenter, så kan du jo begynde med, at forklare hvorledes disse data kan have sin rigtighed:
Læg mærke til afgiven effekt og effektforbruget.
Den forstærker betaler jo sig selv, den er nemlig strømproducent.
Sådan en Vitus MPS 201 må jeg bestemt have, måske endda en 3-4 stykker, så jeg kan blive rig mens jeg snorker
Lad os da få noget medvind på cykelstien ::
Det kan du også ved at købe en gammel Denon PMA 920.
Den yder 2 x 105 watt / 8 ohm --- 2 x 180 watt / 4 ohm
Effektforbrug: 280 watt
Det handler ganske enkelt om hvordan det er målt og opgivet. Power consumption er f.eks målt med pink noise 1/8 effekt
Det kan være ligeså svært at forstå som en forstærker med en 500 watt trafo yder 1000 watt
tjcornish.com/articles/understanding-power-consump.html
Bilag ikke fundet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen